Italians drink in heady scents at perfume bar

ROME – It‘s cocktail hour in Rome‘s posh shopping district, but women at one trendy bar are trying a new kind of aperitif: perfume. „This is a fresh mix of mint, lemon and basil,“ the barmaid explains as a well-heeled client sniffs at the perfume s


A customer smells perfumes inside special cardboard flute at Rome‘s L‘Olfattorio perfume bar October 24, 2002. L‘Olfattorio is one-of-a-kind perfume bar located just a couple of blocks from the fashionable Spanish Steps, where women and men sidle up to the counter and experiment an array of scents at no cost. PHOTO – REUTERS


ROME – It‘s cocktail hour in Rome‘s posh shopping district, but women at one trendy bar are trying a new kind of aperitif: perfume. „This is a fresh mix of mint, lemon and basil,“ the barmaid explains as a well-heeled client sniffs at the perfume sample offered in a kind of champagne glass with a spritz of scent sprayed on the cardboard rim of the flute.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Welcome to „L‘Olfattorio“, Rome‘s one-of-a-kind perfume bar a couple of blocks from the fashionable Spanish Steps, where women and men test scents for free. The bar boasts a wide range of perfumes, especially from small, exclusive French parfumeries like L‘Artisan Parfumeur, and more than 200 essences or raw ingredients used in free perfume „tasting“ courses. „We‘re trying to promote a kind of perfume culture that is founded more on smells than on brand names and marketing,“ the barmaid, Stefania Zuccotti explains.

Perfumes are displayed on steel shelves according to the kind of scent, be it fruity or flowery or like wood or leather. „This scent evokes an Indian voyage full of spices,“ Zuccotti says, offering a glass.

For those in search of a more androgynous scent, there‘s „Dzing!“ a perfume that mixes circus smells, from animal and leather to sawdust and caramel. There is one small catch. The bar, created by perfume importer Cithera, only displays the perfumes. Barflies drunk on the heavenly scents are sent away with a list of the stores at which they can buy them. Reuters

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu