Podľa inšpekcie sa učebné osnovy environmentálneho minima plnia na dobrej úrovni najmä na gymnáziách. Ako príkladné uvádza Gymnázium na Einsteinovej ulici v Bratislave, Gymnázium v Skalici (Nám. slobody) a v Považskej Bystrici (Športová ulica). V dvoch gymnáziách však učebné osnovy minima vôbec nepoznali, a teda ani nemali v učebných osnovách (na Gymnáziu Metodova v Bratislave a na Gymnáziu sv. Jána Boscu v Novej Dubnici).
V stredných odborných školách a učilištiach sa učí environmentálne minimum na priemernej úrovni. Aj tu sa našla škola, kde jeho učebné osnovy ani nepoznali - na SOU služieb v Bardejove. Tri zo sledovaných škôl nevyučovali predmet Základy ekológie (SOU strojárske na Vranovskej v Bratislave, SOU stavebné v Nových Zámkoch a SOU služieb Bardejov), hoci je pre ne povinný.
Aj vzdelávanie pedagógov v environmentálnej oblasti pokrivkáva. Metodické centrá (s výnimkou bratislavského) ponúkajú málo vzdelávacích aktivít a materiály školám posielajú len sporadicky a na nedostatočnej úrovni. Navyše, riaditelia škôl nie sú príliš ochotní uvoľňovať učiteľov na ďalšie vzdelávanie environmentálneho druhu. Nemajú na to ani dosť peňazí.
Školy a žiaci sa síce zapájajú do širokej palety environmentálnych projektov, ale väčšinou ich veľmi neakceptujú. Aj preto sa školy zúčastňujú priemerne len na jednom projekte. Svetlými výnimkami sú SOU poľnohospodársko-potravinárske vo Voderadoch, Gymnázium v Skalici (Nám. slobody) a Gymnázium na Einsteinovej v Bratislave, v ktorých je environmentálna výchova súčasťou vzdelávania na škole.
Funkcia koordinátora, ktorý by mal riadiť a sledovať výučbu environmentalistiky na škole, bola zriadená len v siedmich zo 40 sledovaných škôl.
Inšpekcia naopak ako dobrú hodnotí úroveň environmentálnej výchovy a vzdelávania priamo vo voľnej prírode.
Celkovo podľa inšpekcie sledované školy na východnom a strednom Slovensku v environmentálnej výchove zjavne zaostávajú za školami na západnom Slovensku. (sr)