é aj Slovensko, ktoré by sa v prípade víťazstva vyliečilo z nedávnej traumy z neúspechu v súťaži o investíciu nemeckého BMW.
Tak štátni úradníci, ako aj primátori sú tentoraz opatrnejší. Vládna agentúra SARIO prezradila iba to, že Slovensko dokáže ponúknuť dvanásť lokalít. Najväčšie šance má pritom podľa agentúry „časť západného Slovenska“.
Ako zistil denník SME, jedným z možných kandidátov je aj mesto Trnava. Podľa primátora Trnavy Štefana Bošnáka mestské zastupiteľstvo práve včera schválilo zmeny územného plánu. Tie umožnia vybudovať nový priemyselný park s napojením na diaľnicu. Park by podľa primátora dokázal požiadavky francúzskeho investora splniť. Ako dodal, mesto zatiaľ priamo s automobilkou nerokovalo a „rozhodilo siete“ cez agentúru SARIO. Priemyselný park nebol navrhnutý kvôli ohlásenej expanzii Peugeotu, pretože s projektom sa začalo skôr. „Ak sa však Peugeot rozhodne, my sme pripravení splniť všetky požiadavky,“ dokončil.
Viacero lokalít, v ktorých sa už zahraniční investori umiestnili, pripravila spoločnosť IPEC Group. Jej riaditeľ Ivan Čarnogurský stál aj za spoločnou ponukou niekoľkých miest pre BMW. Na prilákaní Peugeotu sa podľa jeho slov IPEC zatiaľ nepodieľa. Domnieva sa však, že SARIO uvažuje najmä o ponuke priemyselného parku na Záhorí.
Podľa predsedu Združenia miest a obcí záhorskej oblasti Ľubomíra Parízka má veľké šance priestor medzi mestami Malacky a Senica. „Z tohto bodu sú totiž do hodiny dostupní všetci dodávatelia komponentov, ktorí sa už v oblasti usídlili. Tieto firmy v Holíči, Senici, Lozorne či Skalici sú satelitmi bratislavského Volkswagenu. V Česku bude o továreň bojovať mesto Žatec. „S firmou rokujeme už dva mesiace,“ povedal pre ČTK ústecký hejtman Jiří Šulc. Zóna v Žatci má podľa neho pre investora výhodnú polohu. „Je to veľmi blízko západného trhu, čo má najmä logistickú výhodu,“ povedal.
Francúzska automobilka zverejní podľa jej prezidenta Jeana-Martina Folza svoje rozhodnutie až začiatkom budúceho roku. Slovensku budú okrem Česka konkurovať aj Poliaci a Maďari.