PRAHA 28. októbra (SITA/ČIA) - Mediálnu kampaň, ktorou chce Praha prilákať naspäť turistov, pripravuje Česká centrála cestovného ruchu (ČCCR). Na propagáciu českej metropole ako atraktívnej turistickej destinácie chce centrála využiť predovšetkým blížiaci
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
sa summit NATO, cestovné veľtrhy a dní otvorených dverí. Podľa prieskumu v šiestich zahraničných krajinách na jar a znovu v októbri poklesol záujem o Českú republiku (ČR) najmenej o desať percent. "Turisti sa zďaleka do Prahy nevrátili a obávam sa, že ešte budúci rok bude tento trend pokračovať. Pokiaľ sa nám nepodarí zvrátiť nepriaznivý dojem, môže to byť ešte horšie ako v tomto roku," povedal riaditeľ ČCCR David Gladiš. Pošramotený obraz Prahy bude centrála naprávať tiež na veľtrhoch. Už v novembri v Londýne bude prezentácia Českej republiky upravená tak, aby agresívne presviedčala, že Praha žije aj naďalej. Do konca roku bude ČCCR prezentovať ČR na veľtrhoch v Poznani, Lipsku, Cannes, Montreale, Viedni a Amsterdame. Devízové príjmy z cestovného ruchu dosiahli v minulom roku celkovo 3,1 miliardy dolárov a tvorili tak 5,5 percenta HDP. V cestovnom ruchu bolo v roku 2001 zamestnaných 112,4 tisíca osôb a celková zamestnanosť vrátane nepriamej predstavovala 490,7 tisíca pracovných miest. Výnos z cestovného ruchu tvorí v Prahe polovicu celoštátnych výkonov v odvetví ubytovania a pohostinstva. Podľa predsedu Hospodárskej komory hlavného mesta Prahy Petra Kuželu poklesli zisky pražských podnikateľov vplyvom povodní v cestovnom ruchu o polovicu.