Spoločnosť PMT si rozdelí Markíza a STV s TV Joj, TA3 a AMA
BRATISLAVA 26. októbra (SITA) - V spoločnosti PMT, ktorá vyhlásila tender na realizáciu peoplemetrového výskumu sledovanosti televízneho vysielania na Slovensku, by mali mať zastúpenie všetky relevantné slovenské televízie a Asociácia mediálnych agentúr (
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
AMA). Obchodné podiely by si mala rozdeliť Slovenská televízia (STV), Markíza, TV Joj, TA3 a AMA. Dvom najväčším televíziám by malo pripadnúť po 31,5 percenta (spolu 63 percent), Joj a TA3 by mali mať spolu 27 percent a AMA 10 percent. Agentúre SITA to potvrdil zdroj z mediálnej oblasti. Vo štvrtok uverejnila PMT výsledok tendra, ktorý vyhrala agentúra Taylor Nelson Sofres. Informovala o tom Zuzana Zlámalová zo spoločnosti, podľa ktorej komisia vyberala zo štyroch ponúk. Pred vyhlásením tendra bola v PMT zastúpená len STV a TV Markíza. Zvyšné dve televízie a AMA by mali pristúpiť do projektu onedlho. PMT nepodpíše zmluvu s Taylor Nelson Sofres skôr, kým STV neuzavrie vyhlásené verejné obstarávanie v rovnakej veci, ktoré musela verejnoprávna televízia vyhlásiť zo zákona. Pri rovnakých a možno aj prísnejších podmienkach, ktoré určila STV, by sa víťazom nemal stať niekto iný ako Taylor Nelson Sofres. Ak všetko pôjde podľa plánu a do konca roka bude podpísaná zmluva, peoplemetre by mali začať na Slovensku fungovať na jeseň 2003 a prvé dáta by mali byť dostupné v roku 2004. Ich spustenie si pritom vyžiada náklady vo výške od 36 do 50 miliónov korún. Minimálna vzorka na realizáciu peoplemetrového merania na Slovensku je 600 domácností.