
Bratislavský závod Volkswagenu počas výmeny pracovných zmien. FOTO – PAVOL MAJER
stva a hovorca Volkswagen Slovakia Jozef Uhrík.
„Podľa dlhodobých marketingových prieskumov sa v ďalšom období očakáva zvýšený dopyt po vozidlách Seat Ibiza. V bratislavskom závode by sa tak malo od januára budúceho roku vyrábať približne dvadsaťtisíc týchto vozidiel. To predstavuje päť percent ich celkovej produkcie,“ doplnil Uhrík.
Ibiza sa bude vyrábať na rovnakom základe ako sa v Bratislave montuje model VW Polo. Seaty je tak možné veľmi pružne zaradiť na už namontované linky bez potreby väčších úprav. Takéto presuny nie sú v rámci koncernu ojedinelé. Je to otázka boja s konkurenciou. „Koncern sleduje vyťaženie výrobných kapacít dcérskych spoločností, čo mu umožňuje pružne reagovať na potreby trhu,“ vysvetlil Uhrík.
Práve kvôli presunu časti výroby Seatov do Bratislavy vzniesol Madrid výhrady voči uzavretiu kapitoly Hospodárska súťaž. Tento problém Španielsko spája s poskytovaním štátnej pomoci nemeckej automobilke zo strany Slovenskej vlády.
Podľa hlavného vyjednávača s Európskou úniou Jána Figeľa sa zatiaľ v tejto asi najťažšej kapitole nepodarilo dospieť k dohode. „Budeme rokovať ďalej, lebo to je jediná možnosť.
Aj únia vrátane Španielska sa chce dohodnúť,“ povedal Fígeľ. Podľa neho je možné, že sa v rámci rokovaní podarí nájsť také riešenie, aby mohla byť kapitola uzavretá už na summite v Bruseli. Ten sa začína vo štvrtok. Hoci termín uzavretia kapitoly nebol presne stanovený, podľa Figeľa sa rátalo s tým, že sa nefinančné kapitoly a teda ja Hospodárska súťaž uzavrú práve na bruselskom summite. „Ak nie, tak budeme pokračovať v rokovaniach aj po summite,“ povedal Figeľ.
TOMÁŠ KURTANSKÝ