25 mil. korún pôjde na konto SFZ pre reprezentáciu. Vysielacie práva na domáce zápasy národného tímu získala verejnoprávna STV, ktorá odvysiela aj 8 vybraných stretnutí najvyššej súťaže, pričom vynovená relácia Tango bude mať konkurenciu v projekte TV Markíza pod názvom Gól M.
„Gól M bude 35- až 40-minútový publicistický magazín, ale budú ho mať pod palcom v súkromnej TV Markíza, ktorá získala práva na dva roky plus opciu na rok. Na domácom trhu sa bude výraznejšie prezentovať aj platený televízny kanál Sport 1, ktorý získal na najbližšie tri ročníky práva na odvysielanie minimálne dvadsiatich priamych prenosov Superligy a vybraných súbojov Slovenského pohára,“ povedal generálny riaditeľ Šport Progressu Vojtech Miklós. „Kľúčovou z hľadiska marketingovej stratégie je pre nás naďalej reprezentácia. Zatiaľ sme nedoriešili, ktorá spoločnosť získa práva na stretnutia národného mužstva v zahraničí, ale niektoré veci sme už predrokovali. Druhým produktom je Superliga a Slovenský pohár, kde sa výrazne bude angažovať Sport 1. Všetci partneri majú svojím spôsobom zabezpečenú exkluzivitu.“
Prerozdelenie finančných prostriedkov z uvedeného balíka zabezpečí SFZ. „Na poslednom zasadnutí ligovej komisie sme dohodli kľúč. Dosiahli sme zhodu, v kluboch zavládla spokojnosť,“ povedal zástupca SFZ Dušan Huňady. „Pevne veríme, že po problémoch v STV, keď sa niektoré stretnutia jarnej časti ligy neodvysielali, takáto situácia už nenastane.“
Generálny riaditeľ Sportu 1 Václav Kvasnička priznal, že na slovenskom trhu zatiaľ spoločnosť očakávaný úspech nedosiahla. „Sledovanosť je nižšia, podiel vášho trhu na sledovanosti je 20-percentný, mal by byť 30-percentný. Hracie dni sme ešte nedohodli, kalendár chceme zladiť so zahraničnými súťažami,“ povedal V. Kvasnička.
Zaujímavá je informácia o trhovej hodnote televíznych práv na Superligu. „Cena sa pohybuje od 50 mil. do 70 mil. Sk, Šport Progress sa priblížil k méte 40 miliónov,“ objasnil V. Miklós. (tasr)