MAĎARSKO: Podnikateľská a spotrebiteľská dôvera oslabila
BUDAPEŠŤ 14. októbra (SITA, Reuters) - V Maďarsku sa v septembri zaznamenalo oslabenie podnikateľskej aj spotrebiteľskej dôvery. Spotrebiteľská dôvera sa znížila z historického rekordu, na ktorom sa nachádzala v auguste. Informoval o tom inštitút pre ekon
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
omický výskum GKI. GKI, ktorý zverejňuje indexy, kalkulované v súlade s metodológiou Európskej únie (EÚ), od roku 1993, nevidí stále žiaden signál oživenia v podnikateľskom sektore. Index podnikateľskej dôvery klesol v septembri na -6,9 bodu z augustovej úrovne -4,4 bodu. Udržal sa však nad hodnotou -7,5 bodu, ktorá sa zaznamenala v septembri 2001. Priemyselní výrobcovia považujú svoje úrovne produkcie a vyhliadky za zhoršujúce sa. Index spotrebiteľskej dôvery oslabil v septembri na -3,5 bodu z augustových +0,5 bodu, avšak držal sa vysoko nad úrovňou -20,7 bodu z rovnakého obdobia pred rokom. Súhrnný index, ktorý je váženým priemerom indexov spotrebiteľskej aj podnikateľskej dôvery, klesol v septembri na -6,0 bodu z augustových -3,1 bodu.