Systém vzdelávania v obchodnom centre Aupark

Najväčšie nákupné stredisko pod jednou strechou na Slovensku - Aupark - otvorí svoje brány 25. októbra 2001. Projekt sa od samého začiatku plánoval marketingovo, to znamená s dôrazom na potreby zákazníkov. Preto sa počas minulého roka uskutočnili ...





Najväčšie nákupné stredisko pod jednou strechou na Slovensku - Aupark - otvorí svoje brány 25. októbra 2001. Projekt sa od samého začiatku plánoval marketingovo, to znamená s dôrazom na potreby zákazníkov. Preto sa počas minulého roka uskutočnili kvantitatívne aj kvalitatívne prieskumy, ktoré zodpovedali otázky priorít a očakávaní budúcich návštevníkov Auparku. Z prieskumov jednoznačne vyšlo a potvrdili to aj naše osobné skúsenosti, že zákazníci vyžadujú okrem optimálnej skladby obchodov a bohatého sortimentu najmä príjemnú atmosféru a odborne zdatný, ochotný a milý personál. Aj preto sa stala táto záležitosť jednou z našich najdôležitejších priorít. Navyše, keď Aupark vytvára viac ako tisíc nových pracovných miest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štatút predavača nemá v našej spoločnosti primeranú váhu. Predavači necítia hrdosť na svoju profesiu a mnohí ju nevykonávajú s radosťou. Cítia v pozícii, že zákazníkom robia láskavosť, a je to podobné ako pred viac ako desiatimi rokmi. Bežná je situácia, že zákazník úctivo poďakuje a odíde, predavač však nereaguje. Zákazníci preto berú predavačov ako hovoriace kusy nábytku, ktoré znesú všetko. Vzájomná komunikácia je často nepríjemná a nevrlá. Aj preto je snaha zmeniť tento začarovaný kruh.

Prvým krokom je ponuka odborného výberu personálu pre majiteľov obchodov, čím sa im uľahčí problém náboru nových pracovníkov a ušetria náklady a čas. V ďalšej fáze to bude vytvorenie miesta personalistu. Jeho úlohou bude spolupracovať s nájomcami, majiteľmi jednotlivých prevádzok pri výbere vhodných pracovníkov, ako aj organizovanie školení a tréningov pracovníkov Auparku rôznych stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom tréningov je osvojiť si kvalitné komunikačné a prezentačné návyky v poradenstve pri predaji a stať sa skutočným poradcom pri predaji (shopping assistant). Ďalším nemenej významným efektom bude silná motivácia pracovníkov. Trénovaní ľudia sú profesionálnejší, spokojnejší a takisto výkonnejší. Menej podliehajú chorobám, sú lojálni voči zamestnávateľovi a menej fluktuujú. A napokon, u týchto ľudí sa prejavuje aj väčšia radosť z práce.

Tréningové aktivity nebudú určené len pre pracovníkov, ktorí prichádzajú do styku so zákazníkmi. Pripravujú sa tri moduly pre predavačov, ale aj pre vedúcich prevádzky a majiteľov.

Dominantnými témami tréningových modulov bude komunikácia, aktívny predaj, typológia zákazníka, prezentačné zručnosti, zvládanie problémového zákazníka a etické a právne minimum. V oblasti Komunikácia bude hlavné zameranie smerovať na artikuláciu, celkový prejav, kladenie otázok, aktívne počúvanie, komunikačné šumy a riešenie nedorozumení.

SkryťVypnúť reklamu

Témy vzdelávania

Aktívny predaj je zameraný na pozitívny prístup pri predaji, účastníci tréningov sa učia, ako má vyzerať ideálny predavač, ako má zvládať námietky i ako odovzdávať úžitok zákazníkov. Takisto je tu špeciálne zameranie na určenie zákazníka s nácvikmi jeho identifikácie. V rámci časti Prezentačné zručnosti musí predavač zvládnuť predvedenie produktu, určiť jeho silné a slabé stránky a tiež sa naučiť byť poradcom pri výbere produktu. Dôležité je tiež naučiť sa zvládnuť problémového zákazníka a vybaviť problémovú reklamáciu, podporiť emocionálnu odolnosť predavača. V rámci základného tréningového modulu pre predavačov sa nachádza aj etické a právne minimum, ktoré je založené na vybavovaní reklamácií a etickom a právnom aspekte vzťahu zákazník - predavač.

SkryťVypnúť reklamu

Tréningový modul pre vedúcich prevádzky má podobný charakter ako pre predavačov, je však komplexnejšie poňatý. Okrem toho však ponúkne aj časť Zvládanie záťažových situácií, to znamená zvládanie konfliktov, riešenie problémových situácií a je tiež zameraný na motiváciu a vedenie ľudí. Vedúci prevádzok sa naučia, čo najlepšie motivuje ľudí k práci, aké sú štýly vedenia ľudí, aký je preferovaný štýl vedenia a tiež absolvovať hodnotiace pohovory. Vzhľadom na nevyhnutnosť tímovej práce sa vedúci prevádzky tiež zamerajú na budovanie úspešných tímov - aké sú etapy vývoja pracovnej skupiny, role ľudí v tíme, vedenie tímu, etapy vývoja pracovnej skupiny.

Pre majiteľov firiem sa pripravuje špeciálny blok, ktorý bude orientovaný predovšetkým na riadenie ľudí, manažment, finančné rozhodovanie a marketing.
Jednotlivé tréningové aktivity budú účastníci absolvovať v podobe kratších štvorhodinových nácvikov. Preferované bude predovšetkým aktívne riešenie reálnych situácií, prípadové štúdie, nácviky riešení, teda nie memorovanie, skúšanie, hodnotenie alebo domáce úlohy. Absolventi budú odmeňovaní certifikátmi a inými oceneniami.

SkryťVypnúť reklamu

Nájomcovia – majitelia firiem si budú môcť zvoliť stupeň kurzu podľa toho, v čom chcú, aby sa ich predavači zdokonalili - od základov až po vyššie, komplexnejšie bloky.

Tento projekt nemá na Slovensku obdobu, preto rátame s postupnou nábehovou dobou približne pol roka. Kurzy budú realizované trvalo. Ich úspešnosť by sa mala prejaviť viacerými spôsobmi – kvalitnejšími ľuďmi, nižšou fluktuáciou. Nemenej významným zrkadlom úspešnosti týchto aktivít bude aj pravidelné monitorovanie spokojnosti zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu