Myslíš si, že by bolo dobré, keby sa tvoji rodičia viac zaujímali o to, čo a ako sa v škole učíš? Bolo by to fajn, keby mali lepšie vzťahy s učiteľmi?
MIŠO PETRÁŠ, 13 rokov: „Už len to by mi chýbalo! Moja mama sa zaujíma o to, čo sa deje v škole, viac ako by som chcel. Keby sa spriatelila s našou triednou, spojili by sa a ja by som nemal pokoj ani doma, ani v škole.“
JANKO ANDREJ, 11 rokov: „Bolo by to lepšie. Učitelia by mali poznať rodičov a rodičia učiteľov. Ale myslím, že zatiaľ to nehrozí, na rodičkách sa väčšinou riešia organizačné veci, kedy bude lyžiarsky, koľko to bude stáť a tak. Mame sa niekedy nepáči, čo sa učíme, ale nesnaží sa to na rodičovských riešiť.“
VERONIKA ŽITŇANOVÁ, 18 rokov: „Moji rodičia nemajú toľko času, aby sa zvlášť zaujímali o školu. A že by navrhovali nejaké zlepšenia? Myslím, že by tomu veľmi nepomohli, lebo nemajú prehľad o takýchto veciach. Ale keby mali rodičia fakt dobré nápady, myslím že by ich učitelia privítali, najmä mladšia generácia.“
MILAN KAMENEC, 16 rokov: „Neviem. (Mama: Rodičia by aj chceli so školou spolupracovať, ale učitelia o to zrejme veľmi nestoja. Od nich by mala vyjsť iniciatíva. Ale zatiaľ sa k tomu stavajú tak do výšky svojho platu.) Možno by bolo lepšie, keby sa rodičia a učitelia poznali, potom by lepšie poznali aj nás, inak by sa k nám správali, boli by menej podráždení.“
DOROTA LIKOVÁ, 17 rokov: „Podľa mňa škola nechce, aby sa rodičia angažovali. Škola si chce robiť po svojom. Niektorí učitelia majú možno iný názor, ale sú v menšine.“
MÁRIA HORNIAKOVÁ, 13 rokov: „Neviem. Naši chodia na rodičovské, ale tam sa riešia iba organizačné veci a správanie. Niekedy sa učitelia rozprávajú osobne s rodičmi, keď niekomu hrozí veľmi zlá známka.“ (gal)