ANNERSTEDTOVÁ: SR by nemala podceniť informačnú kampaň o EÚ

BRATISLAVA 7. októbra (SITA) - O politickej situácii vo Švédsku pred vstupom do Európskej únie (EÚ), komunikačnej stratégii švédskej vlády, ako aj o boji s rôznymi mýtmi spojenými s úniou, či príprave na využívanie štrukturálnych fondov, hovorila v pondel

ok v rámci prednášky Skúsenosti Švédska z prístupového procesu do EÚ, ktorá sa uskutočnila v kongresovej sále Ministerstva zahraničných vecí SR, bývalá poslankyňa švédskeho parlamentu, súčasná členka Teamu Europe vo Švédsku a výkonná riaditeľka poradenskej spoločnosti LIBRA Ylva Annerstedtová.
V súvislosti s komunikačnou stratégiou pred referendom o vstupe Ylva Annerstedtová zdôraznila dôležitosť spolupráce medzi vládnymi a opozičnými stranami a otvorenej informačnej politiky vo vzťahu k verejnosti. "Za významnú považujem spoluprácu vlády s opozíciou, pravidelné konzultácie s odbormi, mimovládnymi organizáciami a transparentnú informačnú politiku," podčiarkla Annerstedtová. Ako príklad uviedla aktívnu účasť vlády na financovaní informačných aktivít, vydávaní rozličných informačných letákov a brožúr, či zriadenie bezplatnej informačnej linky EÚ.
"To všetko by nemalo úspech, keby súčasťou kampane neboli aj osobné stretnutia s občanmi," dodala Annerstedtová. Za najväčšiu chybu, z ktorej by sa malo poučiť aj Slovensko, totiž označila podcenenie významu osobnej komunikácie s verejnosťou. "Spočiatku sme si mysleli, že celá kampaň bude ľahká, a že sa všetko bude môcť dosiahnuť tlačenou formou," skonštatovala. Médiá však podľa nej nie vždy poskytujú o problematike ucelený a pravdivý obraz. "Všimnite si, ako často pracujú s najhoršími správami. Nepamätám si, kedy naposledy písali o tom, že sa únii niečo podarilo," poznamenala. Za dôležitú súčasť kampane preto považuje aj dobre informovaných novinárov.
Bývalá švédska poslankyňa tiež zdôraznila význam pravidelných stretnutí švédskych poslancov so svojimi kolegami z členských krajín EÚ ešte pred samotným vstupom. "Boli to naozaj užitočné stretnutia. Pri jednej príležitosti sme museli dokonca vysvetliť, že Švédsko nie je Švajčiarsko," poznamenala Annerstedtová. V súvislosti so samotným referendom o vstupe odporučila formuláciu jednoduchej otázky, na ktorú je možné odpovedať iba dvoma spôsobmi - áno alebo nie. "Vo Švédsku, kde referendum nemá takú právnu záväznosť ako v iných európskych krajinách, sme od roku 1963 mali iba tri referendá a nedostatočne premyslené otázky spôsobili u ľudí zmätok," skonštatovala. Najbližšie budú Švédi v referende hlasovať v marci alebo septembri budúceho roku, keď sa vyjadria k zavedeniu spoločnej európskej meny.
Ylva Annerstedtová je riaditeľkou poradenskej spoločnosti LIBRA, ktorá pôsobí v oblasti informácií o EÚ a jej projektov pre rozvoj malých a stredných podnikov. Je autorkou publikácie EÚ tvárou v tvár roku 2000 opisujúcou situáciu v jednotlivých členských krajinách z pohľadu sociálnych vecí, životného prostredia, regionálnej politiky, pracovného trhu, kultúry a vzdelávania, ako aj trendov a diskusií súvisiacich s výzvami, ktoré prináša nové milénium. Ako členka Teamu Europe je Ylva Annerstedtová jedným z oficiálnych hovorcov Európskej komisie.

ph;kh
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu