Urobme TO! chce ženám pomáhať aj po voľbách

BRATISLAVA 3. septembra (SITA) - Rovnosť žien, zmena ich obrazu v médiách, rodinné násilie, sociálne výhody, či pomoc Rómkam sú hlavné témy verejnej Deklarácie Urobme TO!, ktorá je určená politickým stranám. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedla hlavná i

niciátorka hnutia Urobme TO! a prezidentka Asociácie pre kultúru, vzdelávanie a komunikáciu (ACEC) Ľubomíra Slušná, oslovili už 12 politických strán, na verejných diskusiách hnutia sa z nich zúčastnilo 9. Deklarácia vznikla ako výsledok komunikácie a skúseností členiek neformálneho ženského hnutia Urobme TO! so životom žien v regiónoch SR. Podľa členky Urobme TO! Anny Ghannamovej doteraz podporili deklaráciu tri zo štyroch budúcich vládnych strán - SMK, SDKÚ a ANO. Horšie je to podľa nej s KDH, ktoré ju zatiaľ neakceptovalo.
Cieľom deklarácie je zriadenie samostatného parlamentného výboru alebo špeciálnej sekcie v niektorom z výborov, ktorá sa bude venovať právam žien a rovnosti príležitostí. Hnutie bude vo svojich aktivitách pokračovať naďalej. Okrem už zmienených požiadaviek, zakotvených v deklarácii, sa taktiež plánuje zapojiť do kampane pred decembrovými komunálnymi voľbami.
Mediálna kampaň a ciele hnutia Urobme TO! vychádzajú z februárového prieskumu verejnej mienky agentúry Dicio, v ktorom až 41 percent opýtaných žien tvrdilo, že ich hlas vo voľbách nerozhodne. Viac ako 15 percent voliť vôbec nechcelo. ACEC sa preto rozhodla spojiť sily rôznych mimovládnych organizácii (MVO) zameraných na ženskú problematiku. "Na Slovensku si každý myslí, že prerazí sám," povedala členka hnutia Bohdana Machajová. Podľa nej môžu slovenské MVO dosiahnuť viac len spoluprácou. To sa hnutiu podľa Slušnej podarilo. Dôkazom je spolupráca s viac ako 60 MVO. Faktom, podľa autora marketingovej stratégie Urobme TO! Igora Brossmanna je, že nakoniec zmenilo postoj k voľbám 17,4 percenta žien. Členovia Urobme TO! sú presvedčení, že aj ich hnutie má na náraste záujmu žien o voľby svoju zásluhu.
Nosným cieľom hnutia bola a naďalej zostáva snaha primäť ženy k zmene postoja k životu. Urobme TO! im chce dodať odvahu na sebarealizáciu. To, či sa tento cieľ naplnil, dokazujú podľa Brossmanna objektívne iba reprezentatívne prieskumy. Tie potvrdzujú, že Fero Taraba hnutie zviditeľnil. Z prieskumu verejnej mienky, ktorý agentúra Dicio urobila na vzorke 1173 respondentov vyplýva, že do 26. augusta poznalo hnutie 55,7 percenta obyvateľov SR. Z toho 65,6 percenta žien so základným a stredoškolským vzdelaním a viac ako 70 – percent žien s vysokoškolským vzdelaním. Viac ako 26 percent žien sa podľa neho domnieva, že Urobme TO! môže pomôcť riešiť ich problémy. Prínos kampane zdokumentuje prieskum, ktorý bude známy 17. novembra.
Hnutie Urobme TO! získalo ako MVO zdroje na svoju činnosť a mediálnu kampaň z grantov a darov donorov. Spolu stála kampaň viac ako 8,2 miliónov korún. Z toho mediálna prezentácia hnutia stála takmer 4, 3 milióna korún. "Jej skutočná hodnota je ale desaťnásobná," dodal Brossmann.
Urobme TO! informuje o svojej činnosti v občasníku a na www.urobmeto.sk.

tm;zp
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu