
Ondrej Kořínek (vľavo) a Radoslav Herda s víťazným dizajnom pre imidžový plagát SME. FOTO SME – PAVOL MAJER
k, ktorý intuíciu pretavuje do grafickej realizácie. „Máme chuť robiť graficky čisté veci, a to nekompromisne,“ hovoria jednohlasne. „Keď je niečo len trochu rozporuplné, tak sa toho zbavujeme a hľadáme niečo nové.“
Posledný výsledok ich spolupráce je imidžový plagát pre SME, ktorý vo svojej kategórii a v konkurencii 142 návrhov obsadil prvé miesto. „Víťazný návrh imidžového plagátu pre SME sa môže smelo zaradiť do európskej úrovne,“ povedal Juraj Vaculík, predseda odbornej poroty hodnotiacej súťaž Plagát 2001. „Už dávno som nevidel na Slovensku také graficky čisté, komunikatívne dielo so zrozumiteľným dizajnom. Celok sa skladá z detailov, ktoré navzájom dávajú súvislosti. Teda ducha, ktorý vystihuje aj filozofiu SME.“
Ako sa obidvaja tvorcovia víťazného plagátu priznali, samotná práca na dizajne trvala dve hodiny intenzívnej kreatívnej práce. „Samozrejme, názory sa kryštalizovali dlhšie,“ hovorí Ondrej Kořínek. „Najdôležitejším kritériom potom bolo, či nápad obsahuje pozitívnu emóciu. Snažili sme sa vytvoriť taký návrh, ktorý by SME identifikoval v priestore, ale aj určil nastúpenú cestu. Výsledok je akousi konceptuálnou hrou s jeho logom.“
„Ondrej má však výhodu, že ja mu presne zmapujem priestor v čase,“ reaguje Radoslav Herda. „Vtedy sa dá zachytiť aj to, čo tu ešte nie je, ale čo vznikne. Cítil som, že ten návrh bude dobrý. Neskromne si myslím, že v tomto smere sa to už ani lepšie nedalo urobiť. Ak áno, tak by to už muselo byť niečo iné. Samozrejme, privítali sme slobodu v propozíciách súťaže, ktorá nám uvoľnila ruky.“
Ondrej Kořínek a Radoslav Herda oboslali aj súbežnú kategóriu na imidžový plagát rádia Twist, kde obsadili druhé miesto. Ako zmení prvenstvo ich budúcnosť? „Dostali sme od pána Vaculíka ponuku pracovať v jeho firme. Asi ju prijmeme,“ hovorí Radoslav. „Ja sa k svojej intuícii pripojím, keď budúci týždeň ukončím históriu na filozofickej fakulte,“ dodáva Ondrej. (pet)