
Správni bratia a veľkí súperi. Michael (vľavo) a Ralf Schumacherovci. FOTO - ARCHÍV
Organizátori nedeľňajšej Veľkej ceny Európy formuly 1 v nemeckom Nürburgringu nemohli mať lepšiu pozvánku, akú im v predchádzajúcich pretekoch „efjednotky“ v zámorí pripravili Michael a Ralf Schumacherovci. Pred desiatimi dňami v Montreale od začiatku ovládli Veľkú cenu Kanady a hoci Michael na Ferrari viedol až do 46. kola, po zastávkach v boxe už jasne kraľoval mladší Ralf na Williams-BMW.
Motoristické Nemecko je vo vytržení, nevie sa dočkať nedele. Hľadisko so 142-tisíc miestami na okruhu Nürburgring je už dávno vypredané, voľné sú už len vstupenky na piatkový voľný tréning a na sobotňajšiu kvalifikáciu. Dovedna očakávajú cez víkend vyše 300-tisíc divákov. Z Nürburgringu neďaleko Bonnu je len hodina jazdy do Kerpenu, rodiska Schumacherovcov, takže o VC Európy hovoria ako o domácej veľkej cene.
„Je to vždy zvláštny pocit jazdiť pred domácim publikom a ak by sa nám podarili podobné preteky ako v Kanade, fanúšikovia by iste neodchádzali sklamaní,“ vravel optimisticky naladený Michael (32 r.), ktorý v tejto sezóne z ôsmich pretekov seriálu majstrovstiev sveta vyhral polovicu a s výrazným 18-bodovým náskokom vedie pred Škótom Davidom Coulthardom z tímu McLaren-Mercedes. Súboj rivalov M. Schumacher - Coulthard je po GP Kanady celkom v tieni duelu bratov z Kerpenu.
Zatiaľ čo starší „Schumi“ si pred VC Európy išiel ako tradične zahrať futbal s mužstvom F 1 a v talianskom Janove nastúpili proti muzikantským hviezdam na čele s Erosom Ramazottim, „Schumi II“ sa vo svojom novom domove pri rakúskom Salzburgu krútil okolo snúbenky Cory. „Samozrejme, rád by som zopakoval úspech z Montrealu, avšak okruh v Nürburgringu je celkom iný a pre náš tím oveľa ťažší. Som realista, poteší ma každý bod,“ poznamenal Ralf (25 r.).
Konkurencia stále častejšie hovorí o zázračných motoroch BMW, ktoré v súčasnosti vo formule 1 nemajú páru. Mníchovská fabrika pripravila pre williamsy pohonné jednotky so silou 850 koní a vyše 18 000 obrátkami za minútu. V Montreale namerali Ralfovi najvyššiu rýchlosť zo všetkých jazdcov 333,8 km/h, kým staršiemu bratovi vo Ferrari o 8 km/h menej. „O našom motore nebudeme zverejňovať žiadne podrobnosti,“ zvykne odpovedať technický riaditeľ BMW Mario Theissen na zvedavé otázky o superstroji, ktorý je zložený z takmer 4000 dielov. „V tejto sezóne sa nám darí nad očakávanie dobre, ale ešte nie sme zrelí na titul majstra sveta. Vieme o našich rezervách, budúci rok zaútočíme naplno,“ nechal sa počuť šéf motorov BMW.
Veľká cena Európy na nemeckej pôde sa pôjde v znamení súboja Schumacherovcov. To je vhodná príležitosť pre Coultharda s Häkkinenom na „strieborných šípoch“, aby sa z úzadia pokúsili zdramatizovať svetový šampionát. Lebo pri doterajšom vývoji sa môže stať, že M. Schumacher obháji titul dávno pred finišom 17-dielneho seriálu MS.
ONDREJ GAJDOŠ