Košice 2. októbra (TASR) - Silná podpora lokálnej demokracie a výmena programov a skúseností sú jednými z hlavných cieľov ôsmeho medzinárodného festivalu lokálnych televízií Zlatý žobrák, ktorý sa uskutoční v Košiciach v dňoch 9. - 12. októbra. Organizátorom jediného festivalu svojho druhu v Európe je Nadácia City TV a Mesto Košice, spoluorganizátormi Centrum nezávislej žurnalistiky, Filmová a televízna fakulta VŠMU a Veľvyslanectvo USA v Bratislave. Na tlačovej konferencii o tom dnes informovala riaditeľka festivalu Eva Dekanovská.
Počas festivalu bude každý deň prebiehať súťažná prehliadka. Jeho súčasťou budú ďalej workshopy venované témam ako Spravodajstvo v lokálnej televízii, Etika v žurnalistike, Vytváranie vlastného imidžu televízie a ďalšie.
Zlatým klincom by sa mala stať celosvetová premiéra hodinového dokumentu Moja pocta o Charliem Chaplinovi, ktorého producentom a režisérom je Chaplinov syn Eugen. Dekanovská v tejto súvislosti pripomenula paralely medzi známou postavičkou tuláka stvárneného Chaplinom a symbolom festivalu - Zlatým žobrákom. Organizátori očakávajú, že so živým záujmom a diskusiou sa stretne i prezentácia venovaná tohtoročnej volebnej kampani na Slovensku.
V rámci ôsmeho ročníka bude udelených osem cien a dve čestné uznania Hlavnou cenou - Grand prix je už tradične soška Zlatého žobráka. Tohto roku prvýkrát udelí svoju cenu i spoločnosť U.S. Steel Košice (USSK), pričom cena bude udelená za zvlášť citlivé a pravdivé stvárnenie detských osudov a osobitne témy adopcií. Víťaz získa finančnú odmenu vo výške tisíc amerických dolárov.
Festivalu sa každoročne zúčastňuje okolo 150 účastníkov z viac ako 20 krajín z Európy a USA. Dekanovská vyjadrila sklamanie nad tým, že festival lokálnych televízií, ktorý je svojím spôsobom jedinečný a nemá obdobu v Európe a možno ani vo svete, podporili len USA. Nepodarilo sa získať podporu slovenského ministerstva kultúry ani fondov EÚ. Podotkla, že tohto roku, podobne ako pri prvom ročníku sa festival uskutoční bez podpory lokálnej televízie. Tento fakt ju mrzí o to viac, že podujatie sa nestretlo s väčšou odozvou zo strany televízie JOJ, nástupkyne TV Naša. *nos som NNNN