
Mark Palmer, riaditeľ komunikačného centra skrachovaného Enronu, kontroluje svetlá v trojrozmernom logu firmy v sklade houstonského hotela, kde prebehla dražba. FOTO - TASR/AP
dolárov (1,8 milióna korún).
Logo skrachovaného Enronu bolo len jednou z mnohých drobností, ktoré majú prostredníctvom dražby získať peniaze na uspokojenie veriteľov, oznámila hovorkyňa spoločnosti. Pripustila však, že ide len o kvapku v mori, lebo dlhy firmy sa odhadujú na 50 až 60 miliárd dolárov. Keď zbankrotoval Enron, išlo o najväčší krach v histórii, až kým ho o pár týždňov neprekonal WorldCom.
Na dražbe sa zúčastnilo približne 12-tisíc záujemcov vrátane tých, ktorí dražili cez internet. S tým, ako sa blížil čas draženia loga Enronu, sa počet záujemcov zvyšoval, až nakoniec musel licitátor ustúpiť do rohu miestnosti a postaviť sa na stoličku, aby mohol riadiť duel medzi Jimmym Luum a druhým finalistom Mirom Azizim.
Víťaz Jimmy Luu potom vysvetlil, že kupoval v mene firmy Microcache a dostal jednoznačné inštrukcie: „Nebol žiadny limit. Len mi povedali, aby som získal a priniesol E.“ Konečná cena bola napokon 88-násobne vyššia ako vyvolávacích 500 dolárov a trikrát vyššia ako cena podobného loga, ktoré stálo pred sídlom Enronu v Londýne. Jimmyho firma verí, že to, čo je dnes symbolom krachu, jej priláka zákazníkov.
Spolu s logom predával Enron aj ďalšie zariadenia - televízory, počítače, tlačiarne, stoličky. Aktéri dražby ju opísali ako mimoriadne hektickú. Záujemcovia rozhodne nekupovali s chladnou hlavou. Svedčí o tom množstvo prehnaných cien, ktoré zaplatili za relatívne lacné veci. Televízor, bežne dostupný v obchodoch za 250 dolárov, sa predal za 600 dolárov, použité počítače s plazmatickou obrazovkou sa vydražili za osemtisíc, pričom toľko stoja v obchodoch úplne nové. (tasr, čtk)