BRATISLAVA - Slovenská televízia dostala ďalšie tri pokuty za skrytú reklamu. Za opakované neoznačenie reklamy v relácii Lesu zdar - Halali dostala televízia dve pokuty 500-tisíc a 100-tisíc. V prvom prípade šlo o odvysielanie informácií o výrobkoch spoločnosti Husqarna, v druhom zasa vystupovali ľudia, ktorí reláciu priamo financovali alebo sponzorovali.
Pokuty za skrytú reklamu udeľuje Licenčná rada Slovenskej televízii už pravidelne. „Je to vec, ktorá sa v STV opakuje takmer zákonite,“ hneval sa predseda rady Peter Kováč. Podľa neho problém je v tom, že STV vôbec nevidí do zmlúv, ktoré má predajca reklamných časov televízie - spoločnosť Arbomedia - so sponzormi. Zástupcovia televízie včera ani nevedeli povedať, kto je sponzorom problematických relácií.
Podľa riaditeľky kancelárie Licenčnej rady Jarmily Grujbárovej je však zodpovedná televízia a nie predajca reklamného času.
STV, ktorá už dlhodobo vedie v rebríčku pokút, nemá na to, aby ich platila. Licenčná rada už v dvoch prípadoch pristúpila k exekučnému konaniu.
V minulom roku rada udelila všetkým televíznym vysielateľom spolu 58 rôznych druhov sankcií. Najviac pokút, až 26, dostala Slovenská televízia. Peňažné pokuty dohromady predstavovali 1 320 000 korún. Na porovnanie, v tom istom čase porušila Markíza zákon v 17 prípadoch, rada jej uložila tri finančné pokuty v celkovej výške 300 000 korún.
(hr)