V Británii vyšiel originálny sprievodca po dobrých nákupoch

Londýn 26. septembra (TASR) - Výrobcovia na celom svete to v dnešnej dobe nemajú ľahké - musia brať do úvahy nielen módne trendy a cenovú dostupnosť ...

Londýn 26. septembra (TASR) - Výrobcovia na celom svete to v dnešnej dobe nemajú ľahké - musia brať do úvahy nielen módne trendy a cenovú dostupnosť svojho tovaru, ale aj to, aby ich produkcia a marketing zodpovedali určitým etickým štandardom.

Zákazníkom, ktorí sa chcú pri výbere v obchode riadiť aj týmto hľadiskom, vychádzajú v ústrety autori Sprievodcu po dobrých nákupoch.

Príručku s rozsahom 250 strán vydala Asociácia pre etický spotrebiteľský výskum a jej autori v nej vraj vôbec prvýkrát systematicky rozoberajú značkové výrobky a obchodné siete podľa 14 rôznych etických hľadísk: od testovania produktu na zvieratách, cez finančné dary politickým stranám až po existenciu pobočiek v krajinách s represívnymi režimami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autori čerpali informácie z podkladov rôznych záujmových skupín, z výsledkov súdnych procesov, ale aj z hodnotenia firiem samotných.

Takže, čo sa týka elektroniky, ako sú počítače, televízia a videá, niektoré osvedčené značky ako napríklad Sony, Aiwa, JVC alebo Compaq či Hewlet Packard skončili v hodnotení podľa etických kritérií medzi najhoršími.

Príručka hodnotí okrem iného aj to, či možno recyklovať opotrebované výrobky, ktoré by mohli poškodiť životné prostredie. Cieľom tejto brožúrky nebolo vraj zahanbiť výrobcov, ale naopak, povzbudiť tých, ktorí berú výčitky ekológov a obhajcov ľudských práv vážne pri inovácii svojej výroby.

Odborníci na marketing však poznamenávajú, že zákazníci sa síce v rôznych prieskumoch prezentujú ako radikálni obhajcovia etických princípov, pri nákupe v supermarkete však dávajú prednosť pohodliu a zvykom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu