ČÍTANIE
1. Postrehnúť hlásku v slove.
2. Správne artikulovať hlásky.
3. Rozkladať a skladať slabiky.
4. Rozkladať a skladať slová.
5. Určiť počet a poradie slabík v slove.
6. Určiť počet a poradie hlások v slabike.
7. Poznať všetky písmená abecedy (malé, veľké, tlačené a písané).
8. Chápať pevné spojenie písmen s hláskami, ktoré tieto písmená označujú.
9. Plynule čítať slová so správnym slovným prízvukom a správnou výslovnosťou (u slabších žiakov možno pripustiť slabikovanie ťažkých slov).
10. Ovládať hlasné čítanie krátkych viet rozumieť im a správne ich intonovať.
11. Odpovedať na otázky, ktoré sa viažu na obsah textu.
12. Dopĺňať chýbajúce slová vo vete.
LITERÁRNA VÝCHOVA
1. Počúvať, čítať a primerane vnímať texty z literatúry pre deti.
2. Vnímať vzťah ilustrácie a obsahu literárnych ukážok.
3. S pomocou učiteľa reprodukovať prečítané krátke rozprávky a poviedky zo života detí.
4. Predniesť krátke básne.
5. Dokázať počúvať, hovoriť a riešiť jednoduché hádanky.
6. Byť schopný sa zapojiť do dramatizácie detských ľudových hier, rozprávok, básní alebo krátkeho rozprávania.
7. Vedieť vymenovať postavy z prečítaných rozprávok alebo poviedok o deťoch a zvieratách.
8. V praktických činnostiach poznať jednoduché obrazné prostriedky (prirovnania, slová s podobným významom a slová s opačným významom).
9. Poznať tieto pojmy a výrazy: spisovateľ, kniha, leporelo, básnik, báseň, nadpis, ilustrácia.
10. Naspamäť predniesť aspoň dve krátke básne, ktoré sa naučil v tomto ročníku.
11. Prečítať počas školského roku aspoň dve knihy zo spoločnej mimočítankovej literatúry.