BANSKÁ BYSTRICA - Majster sveta a Európy vo vodnom motorizme Marián Jung (Dukla B. Bystrica) sa už dostal do pozície, že na každý šampionát cestuje s úmyslom vyhrať. S jednoznačným cieľom cestoval aj v predchádzajúcich dňoch do nemeckého Duisburgu na kontinentálne majstrovstvá v kategórii OSY 400, kde chcel obhájiť titul. Podarilo sa a svoju zbierku medailí z ME zarovnal 28-ročný motorista na dve kompletné kolekcie.
,,S tímovým kolegom Rakúšanom Oliverom Lucasom, podľa ktorého sú pomenované lode, sme bývali vždy najrýchlejší, ale pre rôzne nedostatky sme nedokázali vyhrávať pravidelne. Teraz sme sa dohodli, že sa musíme dostať hneď v prvých jazdách na čelo, ale pritom si nerobiť problémy. Znamená to, že rýchlejšiemu po štarte bude druhý zametať priestor. Vyplynulo to z minulosti, keď sme si často robili prieky. Taktika nám dokonale vyšla a hlavne sme nerobili chyby, lebo na úzkej trati veslárskeho štadióna v Duisburgu by bola každá osudná a celoročné úsilie by vyšlo nazmar,“ povedal M. Jung.
Marián má za sebou pestrú sezónu, keď v júni obhájil titul svetového šampióna, ale potom mal na majstrovstvách Ameriky nebezpečne vyzerajúcu haváriu po chybe domáceho jazdca. ,,Bezpečnosti venujem veľkú pozornosť aj pri stavbe lode a navyše som mal v USA korytnačí pancier - tak vravíme chrániču chrbta. Po ošetrení v nemocnici som chcel ešte jazdiť, ale už bolo po pretekoch. Napriek havárii som si doniesol z Ameriky pozitívnu skúsenosť, keď sme ťažisko na lodi posunuli dozadu a zlepšili jazdné vlastnosti,“ dodal M. Jung, ktorý pri vývoji pretekárskeho plavidla spolupracuje s Lucasovým bratom, inžinierom Lufthansy.
MIRO GREŠKO