Pred štyrmi rokmi bola kampaň ostrejšia

BRATISLAVA - Politici skončili predvolebnú kampaň a už budú len čakať na výsledky volieb. Prvé odhady budú známe v sobotu popoludní po uzatvorení volebných miestností. Predbežné výsledky volieb by mala Ústredná volebná komisia oznámiť až v nedeľu dopoludn

ia.

Sociológ Pavel Haulík z agentúry MVK hovorí, že kampaň sa prelínala s procesmi delenia strán a tým akoby nadobudla dvojitý život. „Nebola to len kampaň v štandardnom zmysle slova, ale niektoré strany sa v rámci kampane sebadefinovali. Boli to SDA, HZD, PSNS,“ povedal.

Za nedostatok označil množstvo kandidujúcich strán - 25. V médiách tak dostali priestor aj okrajové strany, ktoré voliča len dezorientovali.

Elektronické médiá podľa sociológa nemali šancu výraznejšie prezentovať politické programy strán, ktoré pravdepodobne budú v parlamente.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň však na Haulíka pôsobila kultivovanejšie ako v roku 1998. „Bola skôr marketingová ako politická,“ povedal.

Odborník na reklamu Milan Lechnický tvrdí, že strany zvolili profesionálnejší prístup v komunikácii s voličmi. Za konfrontačnejšiu a ostrejšiu označil kampaň v roku 1998, pretože proti sebe stáli dva jasne vyprofilované bloky.

Lechnický nesúhlasí s niektorými názormi, že kampaň bola ostrá. „Je to dojem, ktorý celkom nezodpovedá pravde. Nedá sa očakávať, že politici sa budú chváliť a hladkať. Nerobili to počas uplynulých štyroch rokov a nerobili to ani teraz,“ poznamenal.

Vývoj sa posunul dopredu podľa Lechnického aj v médiách, ktoré kampaň zvládli tiež profesionálnejšie. „Mali spravodajskejší prístup, aj keď výnimky sa našli.“ (sp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu