Česi si užívajú v obchodoch cenovú vojnu

PRAHA - Na českom trhu s elektronikou zavládla cenová vojna. Hoci zákazníci ju teraz cítia predovšetkým masovou ponukou predajných akcií, jej výsledkom bude pravdepodobne aj množstvo žalôb a pokút.

Výhodné ponuky, ktoré inzeruje veľa obchodníkov s elektronikou, vyvolala podľa odborníkov snaha aspoň sčasti si udržať zákazníkov v čase, keď na trh vstupuje nový hráč - sieť Electroworld britskej firmy Incoma Research Dixons. Jej koncept veľkoplošných predajní má byť podľa prvých informácií cenovo veľmi agresívny. Vplyv na výhodné ponuky môže však mať aj silná koruna, ktorá zlacňuje nákupy dovezeného tovaru. Cenové akcie sú tiež reakciou na zvýšený dopyt po elektronike, ktorý spôsobili povodne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvý otvorený konflikt medzi predajcami začala firma Datart International, ktorá požiadala súd, aby predbežne zastavil klamlivú reklamu na billboardoch spoločnosti Europe Technic. Tá prevádzkuje sieť Elektrocity a podľa Datartu ponúka tovar, ktorý je limitovaný množstvom a reálne sa nedá zohnať. Elektrocity napríklad inzeruje farebný televízor za 2499 českých korún alebo rádiomagnetofón s CD-prehrávačom za 499 korún.

Zvýhodnené ponuky má tiež firma Okay. Tá minulý týždeň ponúkala video za 1990 korún. Firma ponúkala aj práčku a chladničku v povodňami postihnutých oblastiach s veľmi výraznou zľavou. Zľavami lákajú aj predajne so širším sortimentom. Tesco zlacnelo už v auguste vybranú elektroniku o 60 percent.

Podľa rebríčka, ktorý vypracovala firma Incoma Research, je najväčším reťazcom s elektronikou podľa tržieb HP Tronic. Ten vlani dosiahol tržby 2,7 miliardy korún. Po ňom nasleduje K+ B Expert, Fast a Okay.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Incomy minú Česi ročne za elektrospotrebiče takmer 30 miliárd korún. V roku 2000 sa na tejto sume podieľala z viac ako jednej tretiny desiatka najväčších obchodných reťazcov. Napriek celkovému miernemu rastu trhu došlo k poklesu počtu predajní špecializovaných na elektrospotrebiče. Je to dôsledok silnej expanzie širokosortimentných reťazcov, najmä hypermarketov. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 389
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu