Výhodné ponuky, ktoré inzeruje veľa obchodníkov s elektronikou, vyvolala podľa odborníkov snaha aspoň sčasti si udržať zákazníkov v čase, keď na trh vstupuje nový hráč - sieť Electroworld britskej firmy Incoma Research Dixons. Jej koncept veľkoplošných predajní má byť podľa prvých informácií cenovo veľmi agresívny. Vplyv na výhodné ponuky môže však mať aj silná koruna, ktorá zlacňuje nákupy dovezeného tovaru. Cenové akcie sú tiež reakciou na zvýšený dopyt po elektronike, ktorý spôsobili povodne.
Prvý otvorený konflikt medzi predajcami začala firma Datart International, ktorá požiadala súd, aby predbežne zastavil klamlivú reklamu na billboardoch spoločnosti Europe Technic. Tá prevádzkuje sieť Elektrocity a podľa Datartu ponúka tovar, ktorý je limitovaný množstvom a reálne sa nedá zohnať. Elektrocity napríklad inzeruje farebný televízor za 2499 českých korún alebo rádiomagnetofón s CD-prehrávačom za 499 korún.
Zvýhodnené ponuky má tiež firma Okay. Tá minulý týždeň ponúkala video za 1990 korún. Firma ponúkala aj práčku a chladničku v povodňami postihnutých oblastiach s veľmi výraznou zľavou. Zľavami lákajú aj predajne so širším sortimentom. Tesco zlacnelo už v auguste vybranú elektroniku o 60 percent.
Podľa rebríčka, ktorý vypracovala firma Incoma Research, je najväčším reťazcom s elektronikou podľa tržieb HP Tronic. Ten vlani dosiahol tržby 2,7 miliardy korún. Po ňom nasleduje K+ B Expert, Fast a Okay.
Podľa Incomy minú Česi ročne za elektrospotrebiče takmer 30 miliárd korún. V roku 2000 sa na tejto sume podieľala z viac ako jednej tretiny desiatka najväčších obchodných reťazcov. Napriek celkovému miernemu rastu trhu došlo k poklesu počtu predajní špecializovaných na elektrospotrebiče. Je to dôsledok silnej expanzie širokosortimentných reťazcov, najmä hypermarketov. (čtk)