STV a Markíza – aké boli a aké sú dnes

BRATISLAVA - Televízia má veľkú moc a najmä pred voľbami môže ovplyvniť množstvo ľudí. Pred štyrmi rokmi sa Slovenská televízia jednoznačne stavala na stranu HZDS a všetky ostatné strany boli diskriminované. Za jeden zo zdrojov objektívnych informácií ...

BRATISLAVA - Televízia má veľkú moc a najmä pred voľbami môže ovplyvniť množstvo ľudí. Pred štyrmi rokmi sa Slovenská televízia jednoznačne stavala na stranu HZDS a všetky ostatné strany boli diskriminované. Za jeden zo zdrojov objektívnych informácií bola napriek preferovaniu SOP považovaná televízia Markíza.

Dnes je situácia iná, zmenila sa nielen STV a Markíza, ale pribudli aj dve nové televízie Joj a TA3.

Mimovládna organizácia MEMO 98 porovnávala ako informovali STV a Markíza pred voľbami v roku 1998 a ako informujú dnes. „Najväčším problémom v kampani v roku 1998 bola STV. Stala sa hlásnou trúbou HZDS a to aj v poskytovanom priestore aj v spôsobe informovania. Komentatívne prvky v reláciách ako Fašírka, ale aj v spravodajstve slúžili na jasnú propagáciu,“ hovorí Rastislav Kužel analytik z MEMO 98.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Určitou protiváhou Slovenskej televízie bola v tom čase podľa neho práve Markíza.

Kampaň pred štyrmi rokmi bola viac čiernobiela a zaoberala sa skôr základnou otázkou ďalšieho smerovania Slovenska. Dnes je situácia úplne iná. „Predovšetkým sa zmenil spôsob informovania v STV, z našich výsledkov nevyplýva že by stranila nejakému politickému subjektu.“ Inak objektívny spôsob informovania v Markíze podľa analytika narušil vznik ANO v apríli 2001. „Dovtedy boli na Markíze kritizované prakticky všetky politické subjekty aj vláda. Od apríla 2001 sme zaznamenali dlhodobý trend inej formy prezentácie, a to predovšetkým pozitívnu prezentáciu ANO.“

Oproti minulosti má však volič podľa Kužela aj vďaka novým televíziám oveľa viac informácií. Špeciálne vyzdvihol vecné spravodajstvo TA3. Sklamaním v čase pred voľbami môže byť podľa neho spravodajstvo Joj, ktoré viac akcentuje regionálne spravodajstvo. Ale aj v prípade Joj, podobne ako v TA3, nepociťuje, že by preferovala nejaký politického subjektu. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 610
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 360
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 184
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 377
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 814
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 903
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu