O členstve v EÚ musí presvedčiť sociálne slabšie vrstvy
BUDAPEŠŤ 16. septembra (SITA/Reuters) - Maďarsko chce získať vyššiu podporu voličov pred referendom o členstve krajiny v Európskej únii (EÚ) v rámci kampane, ktorá je zameraná na chudobnejšie vrstvy, starších obyvateľov a malých podnikateľov. Uviedli v po
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
ndelok experti z oblasti prieskumu verejnej mienky. Maďarsko patrí k najväčším krajinám kandidujúcim na vstup do európskeho bloku a k tým, kde podpora členstva patrí k najvyšším. Zo štúdie však vyplýva, že bombardovanie voličov záplavou informácií môže priniesť nárast antieurópskeho cítenia, pretože ľudia pociťujú nedostatok informácií o tom, čo pre nich členstvo v únii bude znamenať. "V rastúcom nápore informácií by sa voliči mohli začať strácať...a odmietanie by mohlo silnieť," uvádza sa v Správe o spoločnosti inštitútu Tarki. "Namiesto poskytovania väčšieho množstva informácií by bolo lepšie ujasniť detaily a viac zapojiť voličov," odporúča štúdia. Správa analyzuje aj posledný prieskum Szonda Ipsos a podľa jej záverov je pesimizmus o Európskej únii väčší medzi chudobnejšími a staršími obyvateľmi ako aj vo vrstve malých podnikateľov, ktorí sú oveľa citlivejší na ekonomické riziká členstva. Maďarská vláda minulý týždeň priznala, že informačná kampaň o členstve v únii mešká, ale prisľúbila jej rozbehnutie po októbrových komunálnych voľbách. Prístupové zmluvy EÚ s až desiatimi kandidátskymi krajinami by mali byť podpísané na summite EÚ v marci v Aténach, ale možný je aj o aprílový termín. Maďarsko zrejme vyzve voličov, aby schválili členstvo v referende nasledujúcu jar. Štúdia takisto analyzovala vplyv médií na informovanosť o EÚ. Podľa jej záverov neinformovali dostatočne o dopade členstva na životy obyvateľov a upozornila, že podpora by sa mohla znížiť, keď budú známe detaily záverečného štádia tvrdých prístupových negociácií.