O členstve v EÚ musí presvedčiť sociálne slabšie vrstvy

BUDAPEŠŤ 16. septembra (SITA/Reuters) - Maďarsko chce získať vyššiu podporu voličov pred referendom o členstve krajiny v Európskej únii (EÚ) v rámci kampane, ktorá je zameraná na chudobnejšie vrstvy, starších obyvateľov a malých podnikateľov. Uviedli v po

ndelok experti z oblasti prieskumu verejnej mienky.
Maďarsko patrí k najväčším krajinám kandidujúcim na vstup do európskeho bloku a k tým, kde podpora členstva patrí k najvyšším. Zo štúdie však vyplýva, že bombardovanie voličov záplavou informácií môže priniesť nárast antieurópskeho cítenia, pretože ľudia pociťujú nedostatok informácií o tom, čo pre nich členstvo v únii bude znamenať. "V rastúcom nápore informácií by sa voliči mohli začať strácať...a odmietanie by mohlo silnieť," uvádza sa v Správe o spoločnosti inštitútu Tarki. "Namiesto poskytovania väčšieho množstva informácií by bolo lepšie ujasniť detaily a viac zapojiť voličov," odporúča štúdia. Správa analyzuje aj posledný prieskum Szonda Ipsos a podľa jej záverov je pesimizmus o Európskej únii väčší medzi chudobnejšími a staršími obyvateľmi ako aj vo vrstve malých podnikateľov, ktorí sú oveľa citlivejší na ekonomické riziká členstva.
Maďarská vláda minulý týždeň priznala, že informačná kampaň o členstve v únii mešká, ale prisľúbila jej rozbehnutie po októbrových komunálnych voľbách. Prístupové zmluvy EÚ s až desiatimi kandidátskymi krajinami by mali byť podpísané na summite EÚ v marci v Aténach, ale možný je aj o aprílový termín. Maďarsko zrejme vyzve voličov, aby schválili členstvo v referende nasledujúcu jar. Štúdia takisto analyzovala vplyv médií na informovanosť o EÚ. Podľa jej záverov neinformovali dostatočne o dopade členstva na životy obyvateľov a upozornila, že podpora by sa mohla znížiť, keď budú známe detaily záverečného štádia tvrdých prístupových negociácií.

ll
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu