Najviac sa sťažujeme na topánky

Spokojný zákazník v hypermarkete zaplatí, tovar nabalí do tašiek, odchádza. A v tom sa pri pokladni spustí alarm. Signalizačné zariadenie upozorňuje, že niečo nezaplatil - inak povedané, ukradol. Hoci je presvedčený, že zaplatil všetko, alarm pípa ďalej.


ILUSTRAČNÉ FOTO - LUBOŠ PILC



Priskočí poriadková služba, agresívne začne zákazníka prehľadávať ako zlodeja, úplne ho znemožní. Nenájde nič. Bol to omyl signalizačného zariadenia. Že ste to ešte nezažili? Možno to bude práve dnes.

„Na stole mám niekoľko sťažností tohto typu. Vo väčších obchodných centrách sa správajú k zákazníkom veľmi necitlivo. Po spustení alarmu idú poriadkové služby do útoku, ich správanie je na hroznej úrovni,“ hovorí Zora Simonyiová zo Združenia slovenských spotrebiteľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobné sťažnosti rieši združenie denne. Najviac sa Slováci sťažujú na tovary a služby. „Dominujú topánky. Zákazníci reklamujú napríklad odlepenú podrážku. Ale u predajcu narážajú na obrovskú bariéru. Potom sa obracajú so sťažnosťami aj na nás. Hneď za topánkami sú elektrospotrebiče, textil, ojazdené autá, mobilné telefóny. Ľudia sa často sťažujú aj na nevyjasnené ceny a nájomné v bytoch. Samostatnou kapitolou sú služby. Máme ich na veľmi nízkej úrovni,“ tvrdí Simonyiová.

Zo služieb sa ľudia najviac sťažujú na rekonštrukcie kuchýň, balkónov, nábytkov, veľmi zle pracujú aj niektoré čistiarne. „Zákazník pri čistiarňach často nemá šancu na nahradenie škody. Veľa sťažností je aj na cestovné kancelárie. Sťažností z roka na rok pribúda. Slováci sa sťažujú, myslím, že to aj vedia, ale narážajú na odpor. Možno aj preto často vzniká agresivita. U nás sa zákazníci a ľudia vybavujúci si veci na úradoch berú stále ako otravy.“

SkryťVypnúť reklamu

Len na Združenie slovenských spotrebiteľov sa obráti ročne vyše štyritisíc sťažovateľov. Na internetovej stránke Združenia slovenských spotrebiteľov - www.staznosti.sk, prevažujú sťažnosti na hypermarkety, dopravné podniky, policajtov, ale dá sa tam nájsť aj sťažnosť na poslanca.

(rf)
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu