
ILUSTRAČNÉ FOTO - LUBOŠ PILC
Priskočí poriadková služba, agresívne začne zákazníka prehľadávať ako zlodeja, úplne ho znemožní. Nenájde nič. Bol to omyl signalizačného zariadenia. Že ste to ešte nezažili? Možno to bude práve dnes.
„Na stole mám niekoľko sťažností tohto typu. Vo väčších obchodných centrách sa správajú k zákazníkom veľmi necitlivo. Po spustení alarmu idú poriadkové služby do útoku, ich správanie je na hroznej úrovni,“ hovorí Zora Simonyiová zo Združenia slovenských spotrebiteľov.
Podobné sťažnosti rieši združenie denne. Najviac sa Slováci sťažujú na tovary a služby. „Dominujú topánky. Zákazníci reklamujú napríklad odlepenú podrážku. Ale u predajcu narážajú na obrovskú bariéru. Potom sa obracajú so sťažnosťami aj na nás. Hneď za topánkami sú elektrospotrebiče, textil, ojazdené autá, mobilné telefóny. Ľudia sa často sťažujú aj na nevyjasnené ceny a nájomné v bytoch. Samostatnou kapitolou sú služby. Máme ich na veľmi nízkej úrovni,“ tvrdí Simonyiová.
Zo služieb sa ľudia najviac sťažujú na rekonštrukcie kuchýň, balkónov, nábytkov, veľmi zle pracujú aj niektoré čistiarne. „Zákazník pri čistiarňach často nemá šancu na nahradenie škody. Veľa sťažností je aj na cestovné kancelárie. Sťažností z roka na rok pribúda. Slováci sa sťažujú, myslím, že to aj vedia, ale narážajú na odpor. Možno aj preto často vzniká agresivita. U nás sa zákazníci a ľudia vybavujúci si veci na úradoch berú stále ako otravy.“
Len na Združenie slovenských spotrebiteľov sa obráti ročne vyše štyritisíc sťažovateľov. Na internetovej stránke Združenia slovenských spotrebiteľov - www.staznosti.sk, prevažujú sťažnosti na hypermarkety, dopravné podniky, policajtov, ale dá sa tam nájsť aj sťažnosť na poslanca.
(rf)