Juraj Vaculík: Imidžový plagát pre SME má európsku úroveň

Plagát ako médium komunikácie medzi ľuďmi. Fenomén, ktorý útočí na divákove zmysly.


Víťazný plagát pre SME.



Ako prvý ho preslávil Alfons Mucha, no spoľahlivo pôsobí aj v elektronickom veku. Je nosičom myšlienok, podnetom na úsmev, zanecháva posolstvá v mysliach ľudí, ovplyvňuje tok dejín.

Toto všetko si do záhlavia vzala aj súťaž Plagát 2001, ktorú vypísali tlačiareň Gerin, denník SME a Rádio Twist.

„Podľa predchádzajúcich ročníkov som očakával omaľovánky, realita ma príjemne šokovala. Svojou kvalitou, ale i počtom zaslaných prác ho možno označiť za prelomový ročník. Víťazný návrh imidžového plagátu pre SME sa môže smelo zaradiť do európskej úrovne,“ povedal včera Juraj Vaculík, predseda odbornej poroty hodnotiacej súťaž Plagát 2001.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Už dávno som nevidel na Slovensku také graficky čisté, komunikatívne dielo so zrozumiteľným dizajnom. Celok sa skladá z detailov, ktoré navzájom dávajú súvislosti. Teda ducha, ktorý vystihuje aj filozofiu SME. Vysoko hodnotím aj ostatné víťazné návrhy.“

Do súťaže prišlo v priebehu mája 343 návrhov. Z toho pre 1. kategóriu (imidžový plagát pre denník SME) 142 návrhov, pre 2. kategóriu (imidžový plagát pre Rádio Twist) 112 návrhov a pre 3. kategóriu (Plagát pre radosť) 89 návrhov.

„Je zaujímavé, že žiadneho oceneného autora nepoznám, no účastníci sa predstavili s vysoko profesionálnymi realizáciami, s ktorými môžu hneď nastúpiť do akejkoľvek reklamnej agentúry,“ hovorí Juraj Vaculík, zároveň zástupca prestížneho Art Directors Clubu Slovakia, garanta súťaže Plagát 2001.

SkryťVypnúť reklamu

„Najdôležitejšie kritériá pri výbere ocenených boli myšlienka a posolstvo,“ dodáva čestný predseda súťaže Leopold Schiereich z rakúskej pobočky Paul Gerin Druckerei.

„V mnohých prípadoch návrhy prezentovali texty ukrývajúce pointu. Musel som preto mať v blízkosti tlmočníčku, aby som dešifroval významy. V celkovom hodnotení sa prikláňam k názoru kolegu Vaculíka. Súťaž mala európske parametre.“

Víťazné návrhy budú vystavené na billboardových plochách spoločnosti Akzent Media v lete 2001. (pet)

FOTO – PAVOL MAJER

I. kategória – imidžový plagát pre denník SME (1. cena 5000 Sk)

1. miesto: Radoslav Herda, Ondrej Kořínek

2. miesto B – Art (Marek Bartolen)

3. miesto: Boris Kukučka

II. kategória – imidžový plagát pre rádio Twist (1. cena 5000 Sk)

SkryťVypnúť reklamu

1. miesto: Jana Némethová

2. miesto: Radoslav Herda, Ondrej Kořínek

3. miesto nebolo udelené

III. kategória – hlavná súťaž – Plagát pre radosť (cena tlačiarne Gerin v hodnote 20 000 Sk)

1. miesto: ex aequo Oľga Pazerini a Karol Rosmány ml.

2. miesto: Paulína Balážová, Michal Tornyai

3. miesto: Katarína Czikorová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 465
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 115
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 682
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 019
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 196
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 742
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu