Londýn 4. septembra (TASR) - Začiatok školského roku prináša v Británii nepreberné množstvo štatistík o stavu vzdelávacieho systému. Britskí akademici z centra hospodárskej politiky v jednej z nich tvrdia, že existuje priama súvislosť medzi počtom žiakov v triede a ich šancou na ďalšie uplatnenie, teda na prijatie na strednú školu či univerzitu, a výškou ich budúcich príjmov.
Vedci na základe svojho výskumu dospeli k záveru, že ak je v triede len 20 chlapcov a dievčat, budú v dospelosti zarábať v priemere o 3500 libier ročne viac než ich rovesníci z triedy, do ktorej chodilo 25 detí. A každí dvaja žiaci navyše znižujú podľa nich o štyri percentá pravdepodobnosť, že sa žiak z tejto triedy dostane na strednú školu.
V anglických školách pripadá na jednu triedu v priemeru 22 žiakov. V súkromných školách je to len 12 žiakov.
Experti síce odmietajú potvrdiť, že kvalita vyučovania v súkromnom sektore je výrazne lepšia, pripúšťajú však, že veľkosť tried by mohla hrať významnú úlohu. Aj preto sa britská vláda snaží prilákať do štátnych škôl čo najviac učiteľov.
12 lb žab