Volkswagen Touran by mal vynikať najmä v priestrannosti a flexibilite usporiadania interiéru. V základnom vyhotovení bude päťsedadlový, v ponuke na želanie sa objavia ďalšie dve plnohodnotné sedadlá, ktoré možno zložiť do podlahy. To umožní jeho nadpriemerná dľžka 439 cm, ktorou prekoná podobne koncipovaný Opel Zafira o 7 centimetrov. Batožinový priestor bude mať objem 600 litrov, teda najväčší vo svojej kategórii.
Spočiatku bude na výber z troch zážihových motorov s priamym vstrekovaním FSI a preplňované vznetové TDI vo výkonovom rozmedzí 100 až 136 konských síl. Nič bližšieho automobilka neupresnila, ani to, či budú dva z nich benzínové či turbodieselové. V štandarde budú montované šesťstupňové manuálne prevodovky, na želanie aj šesťstupňové automaty.
Vcelku nevýrazná karoséria Touranu bude plne galvanizovaná a poskytne vysokú mieru tuhosti a ochrany pasažierov. Ráta sa so slušným bezpečnostným štandardom vďaka čelným airbagom, bočným airbagom pre prvé dva rady sedadiel a aktívnym opierkam hlavy. Aktívnu bezpečnosť podporí sériovo montovaný stabilizačný systém ESP, brzdový asistent a vyspelý podvozok so štvorprvkovým zavesením zadnej nápravy.
Pre výrobu modelu Touran sa pripravuje úplne nový závod nazvaný Auto 5000 vo Wolfsburgu, ktorý bude zamestnávať 3500 pracovníkov. Touran sa začne na prvých trhoch predávať v prvom štvrťroku roku 2003.