Úspešný typový rad C automobilov Mercedes-Benz C 240 a C 320 so šesťvalcovými motormi a typový rad S so zážihovými šesť- a osemvalcovými motormi sa od jesene t.r., na objednávku obohatí o ponuku permanentného pohonu všetkých kolies 4MATIC v kombinácii s päťstupňovou automatickou prevodovkou , ktorý sa už osvedčil v predchádzajúcom modelovom rade E.
Na ľade, snehu i na iných šmykľavých cestách pohon štyroch kolies v spolupráci s elektronickým stabilizačným programom pomôže vodičovi zvládnuť kritické situácie za volantom.
Systém pohonu všetkých kolies Mercedes-Benz je neustále v činnosti. Jednostupňová rozdeľovacia prevodovka delí krútiaci moment motora v pomere 40:60 na prednú a na zadnú nápravu. Uzávierky diferenciálov, ktoré sú bežné u iných vozidiel 4x4, Mercedes nepotrebuje, nahrádza ich elektronickým trakčným systémom 4-ETS. Tento systém pri prešmýkavaní jedného alebo viacerých kolies pribrzdí tieto kolesá a prenesie hnací moment motora na kolesá, ktoré majú lepší kontakt s povrchom cesty.
Mercedesy triedy S budú mať, okrem toho, výkonnejšie a hospodárnejšie motory a najmä nový bezpečnostný systém PRE-SAFE. Tento systém po prvý raz ukazuje, ako možno preventívne pred nárazom vytvoriť vo vozidle také podmienky, aby sa ešte viac znížili následky nehody. Pritom včas pred nárazom sa automaticky upraví pozícia sedenia vodiča, spolujazdca i ostatných osôb na samostatne elektricky nastaviteľných zadných sedadlách do priaznivej polohy tak, aby sa zaručila ich optimálna ochrana bezpečnostnými pásmi a airbagmi. Okrem toho, pri šmyku vozidla sa samočinne zavrie strešné okno.
K vývoju bezpečnostného systému PRE-SAFE prispelo zistenie vo výskume, že asi pri dvoch tretinách dopravných nehôd medzi spoznaním hroziacej kolízie a vlastným nárazom uplynie pomerne veľa času, ktorý sa dá využiť na zvýšenie bezpečnosti osôb v automobile.
Na predvídanie možnej nehody sa využívajú snímače elektronického stabilizačného programu ESP a brzdového asistenta BAS. Ak vodič v poslednej chvíli odvráti riziko nehody, systém PRE-SEFE sa neaktivuje, ale zostáva naďalej v pohotovosti.
K zývýšeniu pocitu bezpečnosti vodiča a spolujazdca vo vozidle prispieva aj nový systém automatického prispôsobenia tvaru sedadiel jazdnej situácii. Napríklad pri jazde v zákrute sa jednotlivé komory v sedadle samočinne napĺňajú vzduchom alebo vyprázdňujú tak, aby osobám poskytli perfektnú bočnú oporu. O elektronické riadenie tvaru sedadla sa stará počítač v sedadle, ktorý v zlomku sekundy spracováva údaje o natočení volantu, bočnom zrýchlení vozidla a rýchlosti jazdy a podľa toho potom určuje objem a tlak vzduchu v jednotlivých komorách sedadiel. (AI)