Aj keď predaj automobilov na Slovensku práve neprežíva boom a republika bojuje nie veľmi úspešne s ekonomickou recesiou, napriek tomu sa záujemcovia o nový automobil mohli tešiť v tomto roku z množstva noviniek. Boli a do konca roka ešte aj budú medzi nimi úplne nové automobily, facelifty i inovácie modelov nie starších než tri či štyri roky, alebo nové karosárske verzie automobilov spolu s novými či modernizovanými motormi.
Najväčší záujem kupujúcich na Slovensku je o kategóriu malých automobilov. Tých medzi tohtoročnými novinkami bol celý rad. Určite najväčší záujem budila Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Citroën C3 a Ford Fiesta, na ktorú sa kvôli zmene slovenského importéra stále čaká. Veľkým konkurentom im mohol byť nový model Honda Jazz. Okrem známej kvality ponúka Jazz na svoju triedu nevídane veľký priestor, variabilitu, výrobnú a úsporný motor. Škoda, že cena korešponduje skôr s nižšou strednou triedou, takže sa stáva ťažko predajným automobilom. Novokoncipovaný a vzkriesený Mini ešte stále čaká na začatie oficiálneho predaja, zatiaľ čo Smart spoločnosti CCM pod krídlami Mercedesa sa ním i prvými predanými kusmi pochváliť už môže. Tak Mini ako aj jeho športová verzia Mini Cooper S by u nás určite našli svoju klientelu. Na konkurentov Fabii Combi netrpezlivo čakajú najmä priaznivci Peugeota 206 SW. Na slovenskom trhu sa objaví na konci tohtoročného leta.
V nižšej strednej triede, kde kraľuje Škoda Octavia. Práve pri Octavii sa netrpezlivo čaká na každú novú správu o jej nástupcovi. Kusé informácie už prenikli na verejnosť a objavila sa dokonca aj jej možná obrazová počítačom vzmodelovaná podoba. Nástupca Octavie má mať zväčšený rázvor náprav na 261 cm, čo dáva nádej na priestrannejší interiér a viac miesta pre nohy pasažierov na zadných sedadlách. Suverenitu Octavie neohrozila ani nová Toyota Corolla, ktorá už má u nás tri z piatich karosárskych verzií. Konkurentom pre Octaviu bude aj nový Renault Mégane, ktorý sa predstaví o pár týždňov na autosalóne v Paríži a na sklonku roka by už mal byť aj v predaji. Priamym konkurentom Octavie Combi je Peugeot 307 Break i SW, ten dokonca v sedemmiestnom vyhotovení, cena však hovorí jednoznačne pre české kombi. S verziou combi vyrukuje aj Fiat Stilo, ktorého premiéra bude pravdepodobne v Paríži.
V strednej triede je novým favoritom Škoda Superb, zároveň veľkým konkurentom pre koncernový Passat. Slovenský zákazník prejavuje o ňu značný záujem, čo sa prejavuje aj na predaných exemplároch. Veľký boj o čelné priečky sa chystá zviesť nová Mazda6, ktorá už útočí na zákazníka so štvordverovým sedanom a pripravená je nasadiť už v októbri aj päťdverový liftback a kombi. Ambície má aj nová Primera od Nissana i Opel Vectra.
Do vôd vyššej strednej triedy celkom pokojne vplával technický skvost koncernu DaimlerChrysler - Mercedes-Benz triedy E. Zavítali k nám aj zaujímavé modely Ranaultu Avamtime a Vel Satis. Svojho zástupcu konkurovať silným vyslal aj kórejský Hyundai - Sonatu, ktorej prvé kusy sa predali už v závere minulého roka. Sonata ovplýva luxusom, má pekný dizajn a dobrú cenu.
V triede luxusných limuzín je či ešte len bude tiež viac noviniek. Ambicióznou je BMW 7, ktorému k dvom benzínovým pohonným jednotkám pribudnú vo veľmi krátkom čase dva turbodieselové motory vo verziách 730d a 740d. Luxusnou limuzínou sa po prvý raz predstaví aj Volkswagen. Jeho model Phaeton sa už začína predávať a na Slovensku má mať premiéru práve teraz na autosalóne v Nitre. Očakáva sa tiež facelift doterajšej kráľovnej Mercedesa, triedy S, zrejme však až v budúcom roku. Zato znovuskriesený Maybach si už teraz kliesni cestu k bohatým zákazníkom, k dvom či trom aj na Slovensko. Pripravený je už aj nástupca Audi A8.
Rýdzo terénnym automobilom očakávaným už na jarnom autosalóne v Ženeve mal byť Porsche Cayenne. Porsche tak po prvý raz vo svojej histórii vkročil pre túto automobilku do netradičného segmentu. A to skutočne netradične, keď jeho štyri kolesá mal poháňať benzínový agregát s brutálnym výkonom 450 konských síl. Predstavenie sa nakoniec v Ženeve nekonalo a tak na premiéru Cayenne sa ďalej čaká. Viac na cesty ako do terénu je nové SÚV Volkswagenu, model s pôvodným menom Colorado a mies-tom výroby na Slovensku. Nového nástupcu má u nás veľmi úspešná Honda CR-V. Je oblejších tvarov a výrobca ju vyzbrojil veľmi silným 150 koňovým motorom. A je tu aj kráľ terénu, noblesný off-road Range Rover, ale aj ďalší veľký konkurent všetkých off-roadov, nové Volvo XC 90.
V kategórii minivanov sa čaká na premiéru zakladateľa tejto triedy Renault Espace. Karosársky zaujímavý Fiat Multipla, chválený i zatracovaný, sa dočkal prvého faceliftu. Práve v tejto veľkosti mu pribudli konkurenti Toyota Corolla Verso, a môžeme sem zaradiť hádam aj už spomínaný sedemmiestny Peugeot 307 SW. S faceliftom prišla k nám aj Mazda. Uviedla modernizované MPV a nové preplňované vznetové motory s priamym strekovaním systémom Common Rail. Do kategórie minivanov mieri aj nový Volkswagen Touren postavený na báze pripravovaného Golfu piatej generácie. Má sa začať vyrábať už koncom roka a do predaja príde v prvom štvrťroku budúceho roka. Onedlho prídu na náš trh ešte nové minivany Peugeot 807 i koncernový súrodenec Citroën C8. (gold)