New York 27. augusta (TASR) - Moderátori spravodajskej televíznej stanice CNN sa odteraz budú pýtať svojich prominentných hostí, ktorí budú chcieť hovoriť na tému zdravie, či nie sú prepojení s veľkými farmaceutickými koncernami. Množia sa totiž prípady, keď osobnosti v rámci interview spomenú konkrétne produkty, pričom koncerny im za to zaplatili, uviedol denník New York Times.
Vo vysielaní CNN sa objavili minulý rok desiatky filmových, televíznych, hudobných a športových hviezd, ktoré sponzorovali firmy vyrábajúce lieky alebo medicínsku techniku. Prominenti hovorili o svojich zdravotných problémoch a zároveň menovali lieky alebo iné zdravotnícke produkty.
Napríklad Kathleen Turnerová hovorila o svojej reumatoidnej artritíde. Koncerny Amgen a Wyeth, ktoré vyrábajú príslušný liek Enbrel, jej zaplatili, aby v rozhovore toto ochorenie spomenula. Obidve firmy uviedli, že chceli posilniť vedomie obyvateľstva o reumatoidnej artritíde.
Zákaz platenej reklamy v spravodajstve chcú presadiť aj ďalšie stanice - NBC v programe Today, ABC v rannom vysielaní Good Morning America a CBC v The Early Show.
Programoví riaditelia to však budú mať ťažké, pretože farmaceutické koncerny a ich reklamné agentúry zmenili taktiku. Nehovorí sa o nich, ale o ich produktoch.
Tak sa stalo aj v rozhovore Peggy Flemingovej, zlatej medailistky v krasokorčuľovaní, pre stanicu ABC, ktorá hovorila o cholesterole a srdcových chorobách. Producenti relácie sa jej spýtali, či bude robiť reklamu, čo Flemingová poprela. Krátko po začiatku interview Flemingová povedala, aký liek berie a že vďaka nemu jej silno klesla hladina cholesterolu. Výrobok koncernu Pfizer zaznamenal po odvysielaní rozhovoru nárast predaja.