CNN sa bude pýtať prominentov, či nie sú prepojení s farmaceutickými koncernami

New York 27. augusta (TASR) - Moderátori spravodajskej televíznej stanice CNN sa odteraz budú pýtať svojich prominentných hostí, ktorí budú chcieť hovoriť ...

New York 27. augusta (TASR) - Moderátori spravodajskej televíznej stanice CNN sa odteraz budú pýtať svojich prominentných hostí, ktorí budú chcieť hovoriť na tému zdravie, či nie sú prepojení s veľkými farmaceutickými koncernami. Množia sa totiž prípady, keď osobnosti v rámci interview spomenú konkrétne produkty, pričom koncerny im za to zaplatili, uviedol denník New York Times.

Vo vysielaní CNN sa objavili minulý rok desiatky filmových, televíznych, hudobných a športových hviezd, ktoré sponzorovali firmy vyrábajúce lieky alebo medicínsku techniku. Prominenti hovorili o svojich zdravotných problémoch a zároveň menovali lieky alebo iné zdravotnícke produkty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad Kathleen Turnerová hovorila o svojej reumatoidnej artritíde. Koncerny Amgen a Wyeth, ktoré vyrábajú príslušný liek Enbrel, jej zaplatili, aby v rozhovore toto ochorenie spomenula. Obidve firmy uviedli, že chceli posilniť vedomie obyvateľstva o reumatoidnej artritíde.

Zákaz platenej reklamy v spravodajstve chcú presadiť aj ďalšie stanice - NBC v programe Today, ABC v rannom vysielaní Good Morning America a CBC v The Early Show.

Programoví riaditelia to však budú mať ťažké, pretože farmaceutické koncerny a ich reklamné agentúry zmenili taktiku. Nehovorí sa o nich, ale o ich produktoch.

Tak sa stalo aj v rozhovore Peggy Flemingovej, zlatej medailistky v krasokorčuľovaní, pre stanicu ABC, ktorá hovorila o cholesterole a srdcových chorobách. Producenti relácie sa jej spýtali, či bude robiť reklamu, čo Flemingová poprela. Krátko po začiatku interview Flemingová povedala, aký liek berie a že vďaka nemu jej silno klesla hladina cholesterolu. Výrobok koncernu Pfizer zaznamenal po odvysielaní rozhovoru nárast predaja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 367
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 958
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 137
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 052
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 985
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 668
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 630
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu