
Manželia Mazurovci mali obavy o svoju dcéru a vnučku. FOTO PRE SME - MILAN TALARČÍK
ans zo sídlom v Spišskej Novej Vsi dlhuje bulharským partnerom sumu za všetky skupiny dovolenkárov, ktoré od začiatku leta pobudli v hoteli.
Ako pre SME povedala jedna z klientiek - Lenka Petrová z Popradu, problémy sa začali už predvčerom pri odchode skupiny z hotela na letisko. Dovolenkári sa vôbec nedostali do Burgasu k lietadlu. „So zbalenými batožinami sme sa zhromaždili pred hotelom s tým, že nás autobus má odviezť na letisko. Autobus neprišiel. Nevedeli sme, čo sa deje. Deti plakali. Po dvoch hodinách nám majiteľ hotela oznámil, že cestovná kancelária za náš zájazd nezaplatila a kým sa tak nestane, nepustí nás domov. Šiestim ľuďom nevrátil z recepcie ich pasy,“ povedala Petrová.
Cestovná kancelária Miratrans vraj dlhuje majiteľovi hotela 8500 dolárov. „Majiteľka cestovky tvrdila, že peniaze hneď zoženie. Ale doteraz (včera o 15.00 h - pozn. red.) sa tak nestalo. Pri sebe mala iba 250 dolárov v hotovosti. Nakoniec sme sa s majiteľom dohodli, že uhradíme iba pobyt našej skupiny, čo je asi tritisíc dolárov,“ povedala Petrová.
Približne 27 dovolenkárov zo Slovenska ostalo aj v stredisku Černomorec, 30 kilometrov od Primorska. Mali odletieť tým istým lietadlom ako ich krajania z Primorska.
Ďalšia skupina turistov sa pre zmenu na zaplatenú dovolenku do Bulharska nedostala vôbec. Predvčerom popoludní mali odletieť z popradského letiska, čakali do pol jednej v noci, ale lietadlo bulharskej spoločnosti Bulgarian Air Charter nakoniec vzlietlo prázdne. Deväťdesiat päť ľudí neodletelo na priamy pokyn pracovníka cestovnej kancelárie Miratrans. „Vôbec sme nevedeli, čo sa deje. Až neskôr nám povedali, že majiteľka neuhradila za pobyt a že zájazd sa ruší,“ povedala jedna z poškodených zo Spišskej Teplice.
Panika nastala aj v cestovných kanceláriách, ktoré sprostredkovávali produkt Miratransu. V popradskej cestovnej kancelárii Encián Travel sa dovolenkári, ktorí neodcestovali, už od rána dožadovali vrátenia peňazí. Majiteľ a pracovníci nespokojným klientom vysvetľovali, že ich cestovná kancelária je len sprostredkovateľom produktu. Niektorí z klientov sa uchýlili aj k osobným invektívam. Priestor pred cestovkou monitorovali dvaja príslušníci mestskej polície.
„Väčšina klientov nechce pochopiť, že my sme iba sprostredkovateľským článkom medzi ním a Miratransom. Je nám ľúto, čo sa stalo, ale zodpovednosť za vzniknutú situáciu nesú oni,“ povedal majiteľ Encián Travel.
Pokúšali sme sa osloviť aj majiteľku Miratransu. Podľa pracovníčky pobočky Miratransu v Spišskej Novej Vsi sa však zdržiava momentálne v Bulharsku a naše telefonické pokusy spojiť sa s ňou neboli úspešné. (olo)