Zákazníkom záleží najmä na značkách spotrebnej elektroniky

Stredoeurópania síce prikladajú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú značkové produkty oveľa dôležitejšie. Vyplýva to zo štúdie vernosti k značke (the Brand Loyalty Study), ktorú uskutočnila ...

Stredoeurópania síce prikladajú nákupu značkových tovarov pomerne veľkú dôležitosť, ale pre spotrebiteľov vo Veľkej Británii sú značkové produkty oveľa dôležitejšie. Vyplýva to zo štúdie vernosti k značke (the Brand Loyalty Study), ktorú uskutočnila spoločnosť Taylor Nelson Sofres (TNS). Štúdia porovnávala postoj a vernosť k značkovým produktom v Británii, Českej republike, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku. Zistenia potvrdzujú, že najväčšia preferencia značkových produktov je v oblasti spotrebnej elektroniky - od 46% v Poľsku , 58% vo Veľkej Británii až po 64% na Slovensku. Značka je tiež dôležitá pri nákupe parfumov a kozmetiky - najviac vo Veľkej Británii: 61%. Briti tiež najviac vnímajú značku (približne 50%) pri kúpe vína, piva a iných alkoholických nápojov, ako aj pri kúpe nealkoholických nápojov. Iným extrémom sú Maďari, ktorí nevenujú veľkú pozornosť značkovému alkoholu. Nepochybne vďaka tradícii domácej výroby vína a liehovín. Vernosť k značke je pomerne významná medzi zákazníkmi kupujúcimi čistiace prostriedky, hlavne vo Veľkej Británii (50%) a Maďarsku (47%). Vo všeobecnosti sú Maďari najväčšími milovníkmi značkových produktov spomedzi štyroch krajín strednej Európy. Najmenej preferované značkové produkty sú v oblasti odievania (od 21% v Poľsku až po 38% vo Veľkej Británii) a potravín (od 14% v Českej republiky do 37% vo Veľkej Británii).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

CENA DÔLEŽITEJŠIA AKO ZNAČKA

Zistenia tiež prezrádzajú, že značkové produkty sú vnímané ako produkty kvalitné, ale z celkového hľadiska, hlavne pre spotrebiteľov strednej Európy, sú funkčnosť a cena dôležitejšie ako značka. Česi sú oveľa viac kritickejší ku kvalite značkových produktov. Nákupcovia značkových produktov uprednostňujú tieto produkty, pretože ich majú radi a značkám veria. Tiež si volia značkové produkty, pretože dlhšie vydržia, čo sa však netýka britských spotrebiteľov. Poľskí spotrebitelia nakupujú značkové produkty skôr zo zvyku. Slováci sú citliví na zľavy a ovplyvňovaní hlavne cenou, ale odmietajú neznáme produkty a uprednostňujú pohodlné nákupné prostredie. Ostatné faktory, ako balenie alebo sociálny nátlak a túžba po tom, aby mi ostatní závideli, nezohrávajú významnú úlohu pri rozhodovaní sa o nákupe značkových produktov. Vplyv sociálneho prostredia je v tomto prípade najslabší v Maďarsku. (bž)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu