Australian Open: strata sponzora!

V stredu prišiel medzi novinárov predseda národnej federácie Tennis Australia Geoff Pollard v sprievode turnajového riaditeľa Australian Open Paula McNameeho a vydali nečakané vyhlásenie. V čase, keď mala triumfálnu premiéru desaťtisícová Vodafone Aréna, keď šampionát prekonáva rekordy v návštevnosti, keď stúpa záujem médií i televíznych divákov a Rafter hrá konečne na domácej pôde v grandslamovom semifinále s Agassim, turnaj prišiel o hlavného sponzora!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po 16 rokoch automobilka Ford nepodpísala predĺženie zmluvy, lebo sa chce výraznejšie venovať motoristickému športu. Pravda je však aj taká, že obchody nejdú, ako si automobilka predstavuje. Ford prevzal patronát nad Australian Open v roku 1985 po Dunlope (1971-72), Peters & BP (1973) a Marlboro (1974-84) a podľa nezverejnených informácií poskytoval 10 miliónov dolárov ročne najmä na odmeny hráčom. Za to dostal exkluzívne práva v názve turnaja a melbournský sa stal jediným grandslamovým podujatím, ktoré malo v názve meno sponzora - Ford Australian Open. Pravda, iba do roku 1998, keď Ford predal 35 percent pivovaru Heineken a vypadol z názvu. Heineken v stredu podpísal svojich 35 percent na ďalších päť rokov ako oficiálny dodávateľ piva, ale Ford len ako dodávateľ automobilov na turnajovú dopravu. Zvyšných 65 percent stále visí vo vzduchu. Navyše odmeny hráčom sa neustále zvyšujú (tohto roku o vyše 13 percent), ale austrálsky dolár voči americkému klesá, a tak treba zháňať viac ,,toliarikov“ v domácej mene.

SkryťVypnúť reklamu

Nevedno, či Pollard a McNamee urobili takticky vhodný krok, ale názov nového sponzora neoznámili, lebo ho jednoducho nemajú. Sú však optimisti, turnaj napreduje z roka na rok a trh sa globalizuje. Nešťastným ťahom bol zrejme aj podpis Fordu na zabezpečovanie prepravy na ďalšie štyri roky, lebo to vylučuje zisk akejkoľvek automobilky ako hlavného sponzora. V čase, keď sa Roland Garros, US Open a Wimbledon topia v peniazoch, musí ešte stále prosperujúci Australian Open kľučkovať na neveľkom austrálskom trhu.

ANDREJ BUČKO, Melbourne

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 223
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 673
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 655
  4. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 384
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 209
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 894
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 700
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu