Londýn 12. augusta (TASR) - Chlapci vo veku medzi jedenástimi a štrnástimi rokmi predstavujú podľa odborníkov britského ministerstva školstva skupinu, ktorá často nedosahuje v škole, a predovšetkým v matematike, výsledky odpovedajúce ich schopnostiam.
Britské ministerstvo školstva sa preto rozhodlo zasiahnuť a pomôcť otcom problémových chlapcov k tomu, aby priviedli svojich potomkov k pochopeniu učiva a lepším výsledkom. A ako? No s pomocou brožúrky s názvom: Otcovia a synovia, v ktorá sa okrem iného snaží otcom ukázať, ako spolu so synom nenásilne prebrať látku.
Odborníci napríklad v tejto príručke radia, aby otcovia pri odchode z kina položili synovi nenápadnú otázku: "Ak film zarobí desať miliónov libier a distribútor má právo na 40 percent, koľko to bude?"
Bez výchovného obsahu by sa nemala zaobísť ani návšteva obchodu so športovými potrebami. Podľa brožúrky by mal otec začať so synom debatovať na tému, ako by chlapec sám taký obchod viedol.
"Najskôr mu povedzte, aby skúsil odhadnúť, koľko štvorcových metrov plochy má k dispozícii. Koľko miesta by potreboval na košele? A aká veľká by mala byť kabínka?" radí príručka.
Aj spoločné sledovanie športového prenosu kladie na otca pedagogické nároky. Kľúčovým okamihom je prestávka. "O úrovni hry sa len nerozprávajte, ale synovi zadajte, aby o priebehu stretnutia napísal krátku správu, stačí 150 slov."
Niektorí otcovia však na rady v brožúrke zareagovali dosť udivene a tvrdia, že aj keby do bodky počúvli, čo im ministerstvo radí, záujem ich synov o učenie sa aj tak nezvýšil.