Ruské ženy investujú do kozmetiky

MOSKVA - Rusko je vraj jediná krajina, kde spotrebitelia alebo skôr spotrebiteľky, považujú kozmetiku za najdôležitejší tovar. Za kvalitné krémy, parfumy a líčidlá sú ochotné míňať rozhodne viac než obyvateľky USA či Európy.


ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR


Živo reagujú na reklamu a kochajú sa v novinkách. Rusko už dávno prestalo byť skladiskom kozmetických ležiakov. „Trh s krásou“ je tu považovaný za veľmi výnosný a lukratívny a väčšina noviniek sa objavuje v Moskve zároveň s ponukou v európskych metropolách. V Moskve rastú ako huby po daždi salóny krásy, kde sa zákazníčky môžu radovať z komplexnej ponuky vrátane kozmetiky, kaderníckych služieb, manikúry, pedikúry, solária či masáže. Ostrihanie za dvadsať dolárov dnes patrí k tým najlacnejším kaderníckym službám. To ale nikoho neodrádza a na drahé holičské služby v cene od sto dolárov vyššie je potrebné sa objednať veľa dní dopredu. V blízkom susedstve si pritom dokáže konkurovať aj niekoľko salónov naraz. Zatiaľ čo stredná Európa ohrnovala za sovietskeho obdobia nos nad sladkými ruskými parfumami, miestne ženy ich skoro nepoznali. Dokázali stáť hodiny v radoch na prvotriedny a drahý francúzsky parfum a ruské vzorky vozili skôr ako darčeky do zahraničia. Dnes sa francúzske, americké, švédske či nemecké firmy predbiehajú v ponuke, aby si zaistili stabilnú klientelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O ruské zákazníčky stoja známi producenti a nákup parfumov v moskovských obchodoch je často podstatne výhodnejší než v „duty free schopoch“ na letiskách alebo v krajinách s colnými zľavami. Obchody so značkovou kozmetikou sa však často nachádzajú v nie vábnych podchodoch, v stánkoch podobných trafikám či na trhoch v susedstve zemiakov a uhoriek.

Kozmetike v Rusku holdujú dievčatá od útleho veku. Nápadný rúž patrí k imidžu školáčok, študentiek i prostitútok. Podľa poznatkov Ruského združenia pre parfumériu a kozmetiku míňajú ruské ženy za skrášlenie zhruba dvanásť percent zo svojich celkových výdavkov. Ruský trh s parfumériou a kozmetikou dnes podľa marketingu západných spoločností patrí k šiestim najdynamickejším na svete.

Vlani Rusi venovali na kozmetiku vyše štyri miliardy dolárov. Aj keď domáci trh v poslednom čase produkuje podľa odborníkov celkom kvalitné výrobky, ruské zákazníčky dôverujú skôr západným výrobkom. Moskovská dcérska spoločnosť L‘Oreal group, ktorá vlastní značky Maybelline, Lancome a Garnier, hlási obrat v minulom roku v miliónoch dolárov. Nemecká spoločnosť Bieresdorf, ktorá presadzuje značku Nivea, vlani znásobila svoje zisky zhruba dvojnásobne a objem jej predaja dosiahol 330 miliónov dolárov. Ruské firmy sú na tom o niečo horšie. Koncern Kalina z Jekaterinburgu produkuje kozmetiku Strieborná línia či Zlatá línia zarobila 127 miliónov dolárov a známa petrohradská spoločnosť Nevská kozmetika 80 miliónov dolárov. Ako tvrdia odborníci, je veľmi ťažké sa presadiť na ruskom kozmetickom trhu novým neznámym firmám.

SkryťVypnúť reklamu

Tradiční zahraniční výrobcovia sa vehementne držia svojho dielu a ovládajú okolo 65 percent trhu s parfumériou a kozmetikou. Asi dve tretiny tvoria krémy, hygienické prostriedky, šampóny a zubné pasty. Ďalšiu tretinu ovláda kozmetika a parfuméria, kde jednoznačne vládnu západné spoločnosti.

Ruské firmy zatiaľ vidia svoje šance len v krémoch a ošetrovacích prostriedkoch. Zatiaľ čo západní producenti stavili na novinky na ruskom trhu, miestne kozmetické firmy len zvyšovali objem produkcie. V poslednom čase však rozmaznané ruské zákazníčky dávajú prednosť kvalite pred cenou. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu