Mýto bude až o päť rokov

BRATISLAVA - Zavedenie mýtneho režimu na diaľnicach a cestách pre motorové vozidlá bude podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR účelné až po roku 2007, dokedy sa počíta so spoplatnením ich používania formou diaľničnej nálepky. „Od tohto ...

BRATISLAVA - Zavedenie mýtneho režimu na diaľnicach a cestách pre motorové vozidlá bude podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR účelné až po roku 2007, dokedy sa počíta so spoplatnením ich používania formou diaľničnej nálepky. „Od tohto roku ekonomické porovnania spoplatnenia nálepkami a mýtneho režimu vykazujú jednoznačný trend rastu príjmov z mýtneho systému,“ uvádza sa v rozpracovanej koncepcii spoplatnenia užívateľov diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorou by sa v blízkej dobe mala zaoberať vláda. V tejto súvislosti ministerstvo upozorňuje, že príjmy z mýta v prvých rokoch po zavedení nebudú dostatočným zdrojom na financovanie významnejšieho rozvoja diaľnic a ciest pre motorové vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Svetová banka odporúča podľa materiálu odčleniť diaľnice a iné cesty, ktoré môžu prinášať špecifické príjmy z mýta alebo z diaľničných nálepiek do samostatnej diaľničnej spoločnosti.

Samostatná spoločnosť pre diaľnice a cesty pre motorové vozidlá by v tomto prípade zabezpečovala správu, údržbu, opravy a rozvoj - výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. Spoločnosť by priamo zabezpečovala výber a správu finančných prostriedkov zo spoplatnenia a prislúchajúcich správnych poplatkov, ako aj výrobu a distribúciu diaľničných nálepiek spolu s prípravou zavedenia elektronického výberu mýta.

Na Slovensku sú diaľnice a cesty pre motorové vozidlá spoplatňované formou diaľničných nálepiek od roku 1996. Tento systém však neumožňuje spoplatnenie užívateľov na základe doby alebo dĺžky používanej komunikácie. Tržby z predaja diaľničných nálepiek v uplynulých rokoch rástli zo 195,33 milióna korún v úvodnom roku 1996 až na minuloročných 591,199 milióna. Náklady na výrobu a distribúciu nálepiek predstavovali v uplynulom roku 56 miliónov. (sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 312
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 385
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu