Česi nechcú reklamu tabaku

PRAHA - Českí výrobcovia cigariet a ďalších výrobkov z tabaku by mohli prísť o takmer akúkoľvek možnosť svoje produkty verejne propagovať. Nový kabinet totiž včera schválil poslanecký návrh novely zákona o reklame, ktorý bude znamenať absolútny zákaz ...

PRAHA - Českí výrobcovia cigariet a ďalších výrobkov z tabaku by mohli prísť o takmer akúkoľvek možnosť svoje produkty verejne propagovať. Nový kabinet totiž včera schválil poslanecký návrh novely zákona o reklame, ktorý bude znamenať absolútny zákaz reklamy tabakových výrobkov. Reklama by mala byť možná len v niekoľkých výnimočných prípadoch.

Zákaz sa týka aj sponzoringu, ktorý by mohol výrobky z tabaku propagovať, a aj propagačnej distribúcie tabakových výrobkov zadarmo. Zakázaná bude aj reklama, ktorá sa nezmieňuje priamo o tabakovom výrobku, ale využíva ochrannú známku, emblém alebo charakteristický znak produktu. Návrh ešte musia schváliť obe komory parlamentu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jedného z predkladateľov zákona, poslanca ľudovcov Viléma Holáňa, by bola propagácia tabaku možná len v obchodoch s tabakom a vo veľkých predajniach, konkrétne v tých ich častiach, kde sa tabak predáva. Ďalšou výnimkou by bola reklama v špeciálnych časopisoch. Poslanci zároveň navrhli odklad účinnosti opatrení do roku 2004, aby výrobcom nevznikla škoda z už uzavretých zmlúv.

Novela je už tretím pokusom KDU-ČSL za posledný rok o obmedzenie tabakovej reklamy. Doterajšie pokusy obmedziť ju prešli parlamentom v obmedzenom rozsahu a znamenali napríklad zákaz veľkoplošnej reklamy do 300 metrov od základných a stredných škôl či povinnosť výrobcov umiestniť varovanie o škodlivosti fajčenia na 20 percent plochy škatuľky. Nový návrh má podľa Holáňa nádej na úspech, lebo ho podporuje širšie politické spektrum.

SkryťVypnúť reklamu

Asociácia komunikačných agentúr už skôr odhadla, že zákaz propagácie tabaku by mohol znížiť výdavky na reklamu a predovšetkým na sponzoring až o 1,5 miliardy českých korún. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 455
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 097
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 656
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 032
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 059
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 734
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 565
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu