Na prilákanie ľudí k voľbám dostane tretí sektor milióny

BRATISLAVA - S iniciatívami mimovládnych organizácií na podporu vyššej volebnej účasti sa niekoľko týždňov pred voľbami doslova roztrhlo vrece. Ich predstavitelia však odmietajú, že by si navzájom konkurovali. Väčšina z nich sa snaží osloviť len určitú ..

BRATISLAVA - S iniciatívami mimovládnych organizácií na podporu vyššej volebnej účasti sa niekoľko týždňov pred voľbami doslova roztrhlo vrece. Ich predstavitelia však odmietajú, že by si navzájom konkurovali. Väčšina z nich sa snaží osloviť len určitú špecifickú skupinu voličov, preto volia iné komunikačné prostriedky.

Najnovší projekt - Nevyberaj úsmev - je založený na internetovej prezentácii zásadných faktov a citátov politikov od roku 1994 po súčasnosť. Podľa koordinátora Pavla Draxlera sa ním snažia osloviť najmä mladých ľudí, ktorí sú rozhodnutí nevoliť. „My im hovoríme, že keď sú naštvaní, tak len preto, že sa o politiku nezaujímajú,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na prvovoličov a druhovoličov sa zameriava aj kampaň Rock volieb ‘02. Koordinátor Marek Kapusta zdvojenie za problém nepovažuje. „Každý má nejakú skúsenosť s tým, ako osloviť svojich ‘klientov‘. Každý má svoju stratégiu, ako istej cieľovej skupine svoj odkaz sprostredkovať.“ Ako dodal, Rock volieb ‘02 stavil na osobný kontakt s možným voličom.

Kampaň Nie je nám to jedno je zameraná na všetkých voličov. Ani hovorca organizácie Občianske oko, ktorá sa na kampani spolupodieľa, Daniel Forgács, konflikt záujmov nepripúšťa. „Dúfame, že všetky iniciatívy povedú k jednému a tomu istému cieľu - vyššej volebnej účasti,“ povedal.

Podľa tvorcu internetového denníka Changenet.sk Juraja Rizmana je počet mimovládiek, ktoré v rámci svojich kampaní mobilizujú voličov, ťažké určiť, lebo „pribúdajú nové“. Len pred dvoma týždňami podporila Americká agentúra pre zahraničný rozvoj prostredníctvom programu Tvoja zem 16 projektov 2,4 milióna korún.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z nich je aj publikácia Inštitútu pre verejné otázky My rozhodneme. Analytik IVO Jozef Majchrák tvrdí, že v skutočnosti nie je samostatnou kampaňou. „Naším cieľom bolo vytvoriť univerzálny produkt, ktorý by mimovládne organizácie mohli využívať vo svojich kampaniach.“

Rizman sa domnieva, že celková suma určená na podporu aktivít tretieho sektora pred tohtoročnými voľbami dosiahne až 100 miliónov korún. Viac ako 55 percent z toho pritom pochádza zo zdrojov zahraničných veľvyslanectiev a zastupiteľských úradov. (joč)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu