Jeruzalem 1. augusta (TASR) - Izraelské káblové spoločnosti rozhodli dnes o tom, že od novembra nebudú šíriť vysielanie americkej spravodajskej televízie CNN.
Predstavitelia Izraela a židovské skupiny v zahraniční dlho obviňovali CNN zo zaujatosti jej správ v prospech Palestínčanov, čo televízia stále popierala. Avšak tri izraelské káblové spoločnosti uviedli, že dôvody ich rozhodnutia sú finančné. Nemohli si totiž dovoliť platiť za spravodajský kanál.
Tri spoločnosti požiadali vládnu Radu pre káblovú televíziu a satelitné vysielanie o povolenie na ukončenie ich zmlúv so CNN. Rada s tým podľa Efrata Šimoniho, vedúceho udeľovania káblových licencií, súhlasila.
"Rada nemôže nútiť súkromné spoločnosti pokračovať vo vysielaní staníc," uviedol Šimoni s tým, že majú právo robiť čo len chcú, pokým to bude čestné voči ich zákazníkom. Kancelária CNN v Jeruzaleme sa k prípadu nevyjadrila.
Televízne pokrytie 22-mesačného palestínsko-izraelského konfliktu bolo chúlostivou otázkou pre mnohých Izraelčanov, ktorí zo zaujatia v prospech Palestínčanov obviňujú nielen CNN, ale aj britské BBC a Sky News a ďalšie medzinárodné spravodajské televízie.
Nepokojnosť sa prehĺbila po tom, ako zakladateľ CNN Ted Turner v júni porovnal palestínske bombové útoky z izraelskou vojenskou odplatou. Pre britský denník The Guardian vtedy vyhlásil, že podľa neho sú obe strany "zapojené do terorizmu".
CNN následne zaplavili sťažnosti, predstavitelia televízie však museli vysvetľovať, že Turner už so spoločnosťou nie je v takom spojení ako kedysi. Televízia neskôr vyslala svojho generálneho riaditeľa spravodajstva Easona Jordana do Izraela, aby situáciu upokojil. Podľa jeho slov Turnerove vyjadrenia veci zhoršili, no každé tvrdenie, že CNN je protiizraelská, sú úplne "smiešne a neopodstatnené".
Izraelské káblové spoločnosti plánujú svojim divákom ako náhradu ponúknuť stanicu Fox News, úhlavného rivala CNN. Priaznivci CNN ju budú môcť naďalej sledovať prostredníctvom izraelskej satelitnej spoločnosti YES. Káblové televízie má v krajine predplatených asi 1,1 milióna Izraelčanov, pokým satelitná spoločnosť má okolo 310.000 zákazníkov.