Los Angeles 31. júla (TASR) - Diváci amerických televíznych staníc 11. septembra, v deň prvého výročia teroristických útokov na USA, uvidia na obrazovkách len veľmi málo alebo žiadnu reklamu.
Všetky veľké televízne spoločnosti plánujú celodenné vysielanie o útokoch na New York a Washington a reklamy by sa v ten deň nemali objaviť, aby nevznikol dojem, že výrobcovia profitujú na tragédii.
Neochota výrobcov reklamovať nealkoholické nápoje, autá či šampóny v súvislosti s útokmi núti televízne spoločnosti hľadať sponzorstvo typu "túto reláciu vám prináša...". "Existuje veľa klientov, ktorí sa nechcú podpísať pod plánované relácie o 11. septembri," povedal nemenovaný zdroj z newyorskej mediálnej agentúry pre Reuters. Niektorí klienti sa rozhodli 11. septembra stiahnuť svoje reklamy úplne: medzi nimi je napr. PepsiCo Inc. či výrobca počítačov Dell Computer Corp.
Ďalší zadávatelia reklamy budú svoje produkty zviditeľňovať štýlom verejných služieb, napríklad pomocou odkazov s prejavmi sústrasti a spomienok na obete útokov. Spoločnosť Nextel Communications takto sponzorovala vysokohodnotený dokument o útokoch na Svetové obchodné centrum (WTC) televíznej stanice CBS odvysielaný v marci. Túto reláciu budú reprízovať 8. septembra.
Najvýznamnejšie televízne spoločnosti - NBC, CBS, ABC a Fox - po útokoch na WTC a Pentagón a páde uneseného lietadla v Pennsylvánii štyri dni vysielali len spravodajstvo bez reklamy. Všetky stanice plánujú na 11. september relácie o útokoch, ktoré si vyžiadali 3000 obetí.