Štvrtok, 8. december, 2022 | Meniny má Marína

Za Smer kandidujú reklamní manažéri

BRATISLAVA – Na kandidátke Smeru sú dvaja ľudia zo spoločností, ktoré pre stranu výhradne a výhodne zabezpečujú reklamné plochy – veľké plagáty na trojbokých hliníkových stojanoch a billboardy.


Plagát Smeru na ploche prenajatej od reklamnej firmy, ktorú vlastní jeho člen a kandidát do parlamentu. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

BRATISLAVA – Na kandidátke Smeru sú dvaja ľudia zo spoločností, ktoré pre stranu výhradne a výhodne zabezpečujú reklamné plochy – veľké plagáty na trojbokých hliníkových stojanoch a billboardy.

Na otázku, či miesta na kandidátke nie sú odmenou za výhodný prenájom reklamných plôch, hovorca Smeru Marek Maďarič povedal: „Pán Hanzel je zakladajúci člen Smeru, je podstatným členom predsedníctva. To je motív, prečo je na kandidátke. V žiadnom prípade to nemožno takto vnímať. To, že ako funkcionár a člen strany aj prispieva, v rámci svojich možností pomáha strane, je úplne logické.“

Bohumil Hanzel sa dostal na kandidátke na zvoliteľné ôsme miesto. Je generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva spoločnosti Q-EX, ktorá prenajíma Smeru trojboké stojany. Na 40. mieste je Robert Lenárt, vedúci obchodného oddelenia reklamnej spoločnosti Europlakat, ktorá prenajíma strane vlastné billboardové plochy a sprostredkúva prenájom plôch iných reklamných firiem.

Lenárt je na menej výhodnom mieste. Podľa Maďariča miesto na kandidátke zodpovedá jeho dlhému pôsobeniu v strane: „Kandidovala ho nejaká miestna organizácia. Určite tam nie je za nejakú odmenu,“ povedal.

Pred dvoma týždňami Smer zverejnil, že od 6. júna ho kampaň stála okolo 1,9 milióna korún. Na koľko vyšla kampaň pred spomínaným dátumom, Maďarič odmietol povedať. „Imidžová kampaň bola robená na základe zmluvy, ktorá nás zaväzuje k mlčanlivosti,“ hovorí.

Obe spoločnosti plochy prenajímajú Smeru dlhodobo - od 6. júna v predvolebnej kampani a už dávno predtým na tzv. imidžovú kampaň (na zviditeľnenie značky).

Žiadna strana nemôže na predvolebnú kampaň minúť viac ako 12 miliónov korún. Kampaň podľa zákona prebieha od 6. júna, keď predseda parlamentu vyhlásil dátum volieb.

Koľko reklamných plôch a za koľko si Smer prenajíma, Lenárt odmietol zverejniť, odvolal sa na obchodné tajomstvo. V máji manažér volebnej kampane Smeru Fedor Flašík povedal, že strana získala pútače lacno po krachu nebankových subjektov, keď sa plochy uvoľnili. Hovorí, že ich nakúpil po 1500 až 2000 korún za kus. „Je to asi v tejto relácii,“ povedal Lenárt.

Prenájom jedného billboardu ponúkajú agentúry za 6- až 8-tisíc korún mesačne, ale existujú rôzne druhy zliav. Suma závisí od lokality, počtu zákaziek či iných obchodných podmienok, na ktorých sa partneri dohodnú.

Smer má dnes prenajatých podľa Maďariča 400 billboardov. Koľko je trojbokých stojanov, nevedel včera presne povedať.

KTO SÚ

BOHUMIL HANZEL bol pôvodne protikandidátom Fedora Flašíka na miesto šéfa volebného tímu strany Smer. Hanzel ako Signatár Charty 77 v roku 1979 emigroval do Švédska. Po návrate z exilu v roku 1990 založil jednu z prvých súkromných firiem vo vtedajšom Česko-Slovensku, spoločnosť Q-EX. Dnes ovláda skupinu podnikov, ktoré sa zaoberajú dovozom a výrobou vyspelých technológií, podľa týždenníka Trend majú ročné tržby vyše jednej miliardy. Spoločnosť Q-EX, a. s., okrem toho, že prenajíma reklamné plochy, vyrába a exportuje bankovú techniku. S pánom Hanzelom sa nám včera nepodarilo spojiť, šiel na dovolenku do zahraničia.

ROBERT LENÁRT je vedúcim obchodného oddelenia billboardovej spoločnosti Europlakat. Odmietol akékoľvek spájanie svojho členstva v Smere s pôsobením v reklamnej agentúre, ktorá je v oblasti billboardov výhradným reklamným partnerom Smeru. „Nemá to nič spoločné s tým, že som v Smere. Tieto obchodné záležitosti nejdú cezo mňa, všetko ide cez nášho konateľa a našich partnerov v zahraničí,“ hovorí. Ako sympatizant vstúpil do Smeru pred dvoma rokmi. „Počas tých dvoch rokov som sprostredkúval kontakt, aj pred touto volebnou kampaňou. Čo sa týka cien a množstva, pri týchto dohodách vôbec nefigurujem,“ povedal pre SME. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf sporiteľne: Synovia ma inšpirujú, čo čítať a koho sledovať
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  4. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 700
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 610
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 915
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 995
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 731
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 268
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 098
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu