Rýchly, žiadaný a drahý

Nová železničná trať je dlhá 219 kilometrov. Stavba, najväčšia v histórii nemeckých železníc, trvala tri roky a stála šesť miliárd eur, o 1,4 miliardy viac, než sa predpokladalo. Pätina vedie 30 tunelmi, z ktorých najdlhší meria tri a pol kilometra a ...

Nová železničná trať je dlhá 219 kilometrov. Stavba, najväčšia v histórii nemeckých železníc, trvala tri roky a stála šesť miliárd eur, o 1,4 miliardy viac, než sa predpokladalo. Pätina vedie 30 tunelmi, z ktorých najdlhší meria tri a pol kilometra a najdlhší z 18 mostov má 992 metrov. Trasa vedie cez tri nemecké pohoria. Zatiaľ, čo doposiaľ chodili vlaky IC a ICE údolím Rýna medzi Kolínom nad Rýnom a Frankfurtom na trati dlhej 222 kilometrov za 141 minút, bude to novým vlakom trvať o 76 minút menej. Prví cestujúci prejdú trasu vo zvlášť pre túto trať postavených vagónoch vlakov ICE-3 prvého augusta. Oficiálne ju generálny riaditeľ dráh Harmut Mehdorn odovzdal do prevádzky 25. júla. Medzi 700 pozvanými hosťami nechýbala ani manželka spolkového kancelára Schrödera Doris. Ale nejde iba o rýchlejšie spojenie medzi dvoma nemeckými mestami. Aj vagóny pre ICE-3 sa líšia od doposiaľ používaných. Prvý rozdiel je v tom, že sedadlá sú užšie než v predchádzajúcich vagónov vlaku ICE terajších 92 centimetrov namiesto 97,1 centimetra. Ale šéf nemeckej dráhy Mehdorn nezabudol pripomenúť, že je to stále viac než v lietadlách Lufthansy s 85 centimetrami. Druhou novinkou je, že sa podstatne znižuje počet fajčiarskych oddelení - v starých vozňoch bolo 22 percent, v novom rýchliku len osem percent. Ďalšie nové opatrenie je, že sa rušia jedálenské vozne. Nahradí ich pojazdné bistro a každý cestujúci bude mať možnosť si jedlo alebo nápoje objednať aj u sprievodcov. A konečne - mení sa aj cena. V rýchlovlakoch ICE idúcich starou trasou stojí lístok Kolín - Frankfurt 39 eur. Ten, kto sa rozhodne pre jazdu na novej trase, zaplatí 51 eur a 2,60 eura za miestenku. Ale každé sedadlo bude mať prípojku na rozhlas a laptop a v prvej triede televíznu obrazovku. Napriek vyššej cene cestovného je o lístky na novú supertrať nemeckých dráh obrovský záujem. Taký, že už teraz vedenie železníc premýšľa o stavbe ďalších rýchlodráh na tratiach do Mannheimu, Stuttgartu a Bazileja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: RUDOLF STRÖBINGER, Bonn pre SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 313
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu