vé spoločnosti uchádzali o priazeň aj tejto časti klientského spektra.
Štatistické čísla jednoznačne potvrdzujú správnu orientáciu lízingových spoločností aj týmto smerom. Kým v roku 1996 si prostredníctvom lízingu obstaralo hnuteľný majetok 3,1 percenta spotrebiteľov, v minulom roku to už bolo 16,4 percenta. Samozrejme, absolútna väčšina z nich dáva prednosť lízingu automobilov.
„V tejto časti sú ešte rezervy,“ hovorí Marián Tibenský z Asociácie lízingových spoločností. „Terajšie podmienky lízingu sú na-ozaj dobrým lákadlom a lízing pre nepodnikateľov bude určite rásť. Ľudia zaplatili časť splátky vopred a zbytok splácali bez úroku s nulovým navýšením, je to pre nich určite veľké lákadlo.“ Zatiaľ sa lízing pre spotrebiteľov obmedzuje len na lízing automobilov a v tomto segmente aj pravdepodobne zostane. „I keď postupom času by pre nich mohol byť zaujímavý lízing počítačov, ale to skôr závisí od životnej úrovne a bude to skôr parketa pre splátkový predaj, a nie pre lízingové spoločnosti.“
Na Slovensku funguje viacero spoločností. Ako docieliť správny výber lízingovej spoločnosti? „Základom úspechu, ako pri každom podobnom výbere, je dôkladne si preštudovať základné podmienky spoločnosti, porovnať si ponuky viacerých fi- riem, nechať si urobiť kalkuláciu,“ radí Marián Tibenský z ALS SR. Navyše, väčšina lízingoviek ponúka prostredníctvom vlastných internetovských stránok kalkulačky, ktoré uľahčia výpočty platieb podľa zadaných kritérií.
Pokračovanie...