ili svoje produkty a takisto sa priblížili ku konečnému spotrebiteľovi. „Konkurencia urobila svoje, aj keď počet veľkých hráčov na trhu sa radikálne nezmenil,“ hovorí Marián Tibenský z Asociácie lízingových spoločností SR. „Na trhu pôsobia silné lízingové spoločnosti, ktoré sú dcérske firmy bánk alebo sú to spoločné podniky s niektorými zahraničnými bankami a podobne. Kapitálová sila lízingoviek je výrazná. Pre trh prítomnosť silných spoločností znamená klasický boj o zákazníka so snahou ponúknuť čo najkvalitnejšie služby a zabezpečiť maximálnu serióznosť.“ Nemenej dôležitým faktorom pre záujem o lízing je aj jeho cena. V poslednom období došlo k jej zníženiu. Bolo to spôsobené jednak spomínanou konkurenciou a bojom o zákazníka, ale vo veľkej miere aj poklesom úrokových sa-dzieb. Ako je známe, lízingové spoločnosti žijú z požičaných peňazí, a tak sa cena lízingu zákonite odráža od výšky úrokových sadzieb. „Prv sa zdalo, že lízingové prirážky sú vysoké, ale bolo to dané tým, že podstatnú časť lízingovej marže tvorili úroky.“