Bratislava 16. júla (TASR) - Implementácia dištančného vzdelávania s využitím multimédií a internetu CNAP na 16 slovenských vybraných školách je výsledkom Memoranda o spolupráci medzi Ministerstvom školstva SR (MŠ SR), Slovenskou sporiteľnou a firmou Cicso Systems v oblasti zavádzania nových vzdelávacích technológií.
Dokument na pôde MŠ SR dnes podpísali šéf rezortu Peter Ponický, generálna riaditeľka Slovenskej sporiteľne Regina Ovesny-Straková a generálny riaditeľ Cisco Systems Slovakia pre SR a ČR Miloslav Rut.
Zdokonaľovanie vzdelávacieho systému na báze informačných a komunikačných technológií pri budovaní informačnej spoločnosti označil Ponický za hlavné ciele implementácie systému CNAP do vzdelávania. Podporu vzdelávania mladých ľudí, predovšetkým v oblasti informačných a komunikačných technológií, považuje R. Ovesny-Straková za významnú investíciu do budúceho rozvoja krajiny.
Program CNAP ako globálna vzdelávacia iniciatíva vďaka progresívnym výučbovým metódam prekračuje hranice bežného vzdelávania založeného na využívaní výpočtovej techniky. Pomáha študentom rozvíjať praktické skúsenosti a znalosti sieťových technológií v prostredí, v ktorom si môžu teoretické vedomosti prakticky overiť. Poskytuje tiež možnosť oboznámiť sa s progresívnymi vzdelávacími technológiami na báze internetu. Doteraz boli na Slovensku zriadené štyri regionálne a 31 lokálnych sieťových akadémií so vzdelávacím systémom CNAP na 18 stredných a vysokých školách. Zaškolených bolo 70 inštruktorov, do výučby sa zapojilo 900 študentov.