
Vľavo je spolutvorca projektu Milan Králik, prvý sprava spoločník TV Servis Adnan Hamzic, vedľa Róbert Oravec. FOTO - AUTORKA
ť TV Luna, keď vysielala náhradný hudobný program, sa pohla. Signály ukazujú, že je šanca, aby hudobná televízia prežila a možno aj zarobila.“
Na projekte Music Channel, tak sa televízia bude volať, sa okrem Králika podieľal režisér Adnan Hamzic. Televíziu bude robiť spoločnosť TV Servis, ktorú založil začiatkom roka 2001 Hamzic s Róbertom Oravcom, jej konateľom.
Televízia by mala vysielať terestriálne na 13 frekvenciách, o ktorých pridelení rozhodla Rada pre vysielanie a retransmisiu 2. júla 2002, s pokrytím 20 percent územia krajiny.
Spoločné priestory
„Všetci vieme, ako je rozdelený trh medzi televíziami,“ hovorí Milan Králik. „Pri projekte sme vychádzali z čísel. Spočítali sme svoje možnosti hudobného kanálu v situácii, kde podobné televízie získavajú viac a viac priestoru. Nakoniec, aj MTV začínala v trojizbovom byte.“
Music Channel bude pravdepodobne sídliť na Leškovej 5, teda v suteréne budovy, v ktorej sídlia rádiá Fun a B1, kde je už vybudovaná technologická sieť. Prepojenie rádií, ktoré patria pod akciovú spoločnosť Rádio, a. s., s televíziou aj inak ako sieťou nepopiera ani Milan Králik, riaditeľ spomínanej spoločnosti. „Nechcem tajiť, že rádio a televízia budú spolupracovať, ale netreba ich miešať dokopy. Rovnako však neodporúčame, aby moderátori z Fun radia išli robiť do hudobnej televízie. Je dosť času vytvoriť nové imidžové tváre.“
Prečo televízna spoločnosť oslovila ľudí z rádia? „Nie všetci sme televízni profesionáli, ale dôležitá je myšlienka a poznanie,“ hovorí Králik. „Hudobná televízia nemá ďaleko od rádia. Popri vysielaní klipov ostáva rovnako desať percent času, ktorý treba vyplniť, a to je najnáročnejšia časť, ako zaujať divákov.“ Pokus prepojiť televíziu a rádio, hodinové vysielanie Fun o piatej na STV podľa neho nie je generálkou: „Prepojenie televízie a rádia nám dalo odpoveď na otázky týkajúce sa rádia, nie televízie.“
Filozofia projektu je od mála k viac, podľa tvorcov by sa za tri roky mala televízia stabilizovať. Oravec: „Na to, aby televízia prežila, stačia 2-3 percentá sledovanosti.“
Financovanie Music Channel je zatiaľ v štádiu rokovania. Róbert Oravec: „Má to byť finančná skupina J&T. Čaká sa, až nám televízna rada udelí právoplatnú licenciu.“
Medzi pätnásť a tridsaťpäť
Prevádzkovateľ káblovej siete UPC ponúka minimálne tri zahraničné hudobné kanály. Slovenský Music Channel stavia na najväčší tromf: „Ľudia budú televízii rozumieť,“ hovorí Králik. Cieľovou skupinou nonstop vysielajúceho kanála budú ľudia vo veku 15 až 35 rokov.
Program by mal byť postavený na obľúbenej štruktúre blokov, od hodinových až po šesťhodinové.
Krivka sledovanosti sa dvíha okolo obeda a rôzne variuje do noci. „Ranný blok bude ponúkať len hudbu, moderované budú hodiny od obeda až do polnoci, potom pôjde zase len hudba.“ Diváka by mali upútať krátke vstupy, ktoré budú rýchlo prinášať informácie. Televízia sa nebude venovať politike a spravodajstvu, len šoubiznisu. Ďalšie rubriky sa podľa tvorcov budú venovať podnikom, barom, diskotékam, čo sa kde hrá, mapovať všetky krsty, ktoré sa dejú, klipy, ktoré sa nakrúcajú.
Televízia by mala dať slovenskej hudbe priestor maximálne dvadsať percent. Králik: „Viac sa nedá. Dúfam, že producenti sa začnú viac snažiť, keď budú mať možnosť predstaviť svoj produkt - klip.“ Music Channel sa chce vyvarovať vysielaniu domácich klipov nízkej kvality, nakrúcaných amatérsky: „Dajú sa púšťať aj také, ale v stanovenom čase a označené ako Pozor, neprofesionálne!“
Spoluprácu s vydavateľstvami, ktoré klipy televíziám dodávajú a ktoré v súčasnosti na Slovensku bojujú o prežitie, má Milan Králik zabezpečenú o úroveň vyššie: „Spolupráca s nimi môže byť aj vyššia ako na národnej úrovni. Mám dobré kontakty s pobočkami v Prahe. Ak zavoláte do Paríža, kde sídli centrála pre strednú Európu, produkt vám určite pošlú. Je to ich propagácia.“