Budeme mať vlastnú hudobnú televíziu

Ak to Rada pre vysielanie a retransmisiu potvrdí na papieri, v septembri 2003 by mala začať vysielať slovenská hudobná televízia. „Priestor tu je a televízie na Slovensku sa hudbe venujú minimálne,“ hovorí spolutvorca projektu Milan Králik. „Aj sledovanos


Vľavo je spolutvorca projektu Milan Králik, prvý sprava spoločník TV Servis Adnan Hamzic, vedľa Róbert Oravec. FOTO - AUTORKA


ť TV Luna, keď vysielala náhradný hudobný program, sa pohla. Signály ukazujú, že je šanca, aby hudobná televízia prežila a možno aj zarobila.“

Na projekte Music Channel, tak sa televízia bude volať, sa okrem Králika podieľal režisér Adnan Hamzic. Televíziu bude robiť spoločnosť TV Servis, ktorú založil začiatkom roka 2001 Hamzic s Róbertom Oravcom, jej konateľom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Televízia by mala vysielať terestriálne na 13 frekvenciách, o ktorých pridelení rozhodla Rada pre vysielanie a retransmisiu 2. júla 2002, s pokrytím 20 percent územia krajiny.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločné priestory

„Všetci vieme, ako je rozdelený trh medzi televíziami,“ hovorí Milan Králik. „Pri projekte sme vychádzali z čísel. Spočítali sme svoje možnosti hudobného kanálu v situácii, kde podobné televízie získavajú viac a viac priestoru. Nakoniec, aj MTV začínala v trojizbovom byte.“

Music Channel bude pravdepodobne sídliť na Leškovej 5, teda v suteréne budovy, v ktorej sídlia rádiá Fun a B1, kde je už vybudovaná technologická sieť. Prepojenie rádií, ktoré patria pod akciovú spoločnosť Rádio, a. s., s televíziou aj inak ako sieťou nepopiera ani Milan Králik, riaditeľ spomínanej spoločnosti. „Nechcem tajiť, že rádio a televízia budú spolupracovať, ale netreba ich miešať dokopy. Rovnako však neodporúčame, aby moderátori z Fun radia išli robiť do hudobnej televízie. Je dosť času vytvoriť nové imidžové tváre.“

SkryťVypnúť reklamu

Prečo televízna spoločnosť oslovila ľudí z rádia? „Nie všetci sme televízni profesionáli, ale dôležitá je myšlienka a poznanie,“ hovorí Králik. „Hudobná televízia nemá ďaleko od rádia. Popri vysielaní klipov ostáva rovnako desať percent času, ktorý treba vyplniť, a to je najnáročnejšia časť, ako zaujať divákov.“ Pokus prepojiť televíziu a rádio, hodinové vysielanie Fun o piatej na STV podľa neho nie je generálkou: „Prepojenie televízie a rádia nám dalo odpoveď na otázky týkajúce sa rádia, nie televízie.“

Filozofia projektu je od mála k viac, podľa tvorcov by sa za tri roky mala televízia stabilizovať. Oravec: „Na to, aby televízia prežila, stačia 2-3 percentá sledovanosti.“

Financovanie Music Channel je zatiaľ v štádiu rokovania. Róbert Oravec: „Má to byť finančná skupina J&T. Čaká sa, až nám televízna rada udelí právoplatnú licenciu.“

SkryťVypnúť reklamu

Medzi pätnásť a tridsaťpäť

Prevádzkovateľ káblovej siete UPC ponúka minimálne tri zahraničné hudobné kanály. Slovenský Music Channel stavia na najväčší tromf: „Ľudia budú televízii rozumieť,“ hovorí Králik. Cieľovou skupinou nonstop vysielajúceho kanála budú ľudia vo veku 15 až 35 rokov.

Program by mal byť postavený na obľúbenej štruktúre blokov, od hodinových až po šesťhodinové.

Krivka sledovanosti sa dvíha okolo obeda a rôzne variuje do noci. „Ranný blok bude ponúkať len hudbu, moderované budú hodiny od obeda až do polnoci, potom pôjde zase len hudba.“ Diváka by mali upútať krátke vstupy, ktoré budú rýchlo prinášať informácie. Televízia sa nebude venovať politike a spravodajstvu, len šoubiznisu. Ďalšie rubriky sa podľa tvorcov budú venovať podnikom, barom, diskotékam, čo sa kde hrá, mapovať všetky krsty, ktoré sa dejú, klipy, ktoré sa nakrúcajú.

SkryťVypnúť reklamu

Televízia by mala dať slovenskej hudbe priestor maximálne dvadsať percent. Králik: „Viac sa nedá. Dúfam, že producenti sa začnú viac snažiť, keď budú mať možnosť predstaviť svoj produkt - klip.“ Music Channel sa chce vyvarovať vysielaniu domácich klipov nízkej kvality, nakrúcaných amatérsky: „Dajú sa púšťať aj také, ale v stanovenom čase a označené ako Pozor, neprofesionálne!“

Spoluprácu s vydavateľstvami, ktoré klipy televíziám dodávajú a ktoré v súčasnosti na Slovensku bojujú o prežitie, má Milan Králik zabezpečenú o úroveň vyššie: „Spolupráca s nimi môže byť aj vyššia ako na národnej úrovni. Mám dobré kontakty s pobočkami v Prahe. Ak zavoláte do Paríža, kde sídli centrála pre strednú Európu, produkt vám určite pošlú. Je to ich propagácia.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu