Bratislava 11. júla (TASR) - Nová súkromná slovenská televízia Music Channel zameraná na prezentáciu svetovej i domácej populárnej hudby a šoubiznisu by mala začať vysielať na jar alebo v lete budúceho roka. Licenciu na prevádzkovanie tejto stanice získala rozhodnutím Rady pre vysielanie a retransmisiu z 2. júla 2002 bratislavská spoločnosť TV Servis.
Konateľ a spoločník firmy TV Servis Róbert Oravec dnes v rozhovore pre TASR uviedol, že cieľovou skupinou novej televízie budú mladí ľudia vo veku 15 až 35 rokov, pričom dominantnou zložkou vysielania budú videoklipy populárnych skupín a interpretov predovšetkým takzvaného stredného prúdu či popmusic. Programový projekt počíta s rozdelením 24-hodinového vysielania do šiestich špecializovaných blokov, v rámci ktorých chcú tvorcovia zaraďovať jednotlivé informačné príspevky voľným spôsobom s prihliadnutím na ich aktuálnosť, spoločenský význam a vhodnosť pre diváka. Zväčša však pôjde o krátke správy zo sveta hviezd domácej i svetovej hudobnej scény a ďalších umeleckých sfér.
Členovia licenčnej rady pridelili 2. júla stanici Music Channel 13 z 15 požadovaných vysielacích frekvencií, čo jej v súčasnosti zabezpečuje, že približne 20 percent obyvateľstva SR bude môcť stanicu sledovať a takmer 13-percentné pokrytie územia. "Radi by sme sa dostali aj do káblových rozvodov, čo v súčasnosti predstavuje pokrytie asi štyridsiatich percent obyvateľstva," povedal Oravec. Dodal, že "rada zatiaľ iba rozhodla o udelení licencie, ale ešte nie sú vypísané konkrétne pridelené frekvencie, čo znamená, že zatiaľ nenadobudli právoplatnosť a proti jej rozhodnutiu je možné do 15 dní sa odvolať". Podľa jeho predpokladu licencie na získané frekvencie budú vystavené v septembri alebo v októbri tohto roku a Music Channel chce po ich vypísaní spustiť vysielanie čo najskôr, najpravdepodobnejšie však do pol roka. Zákon stanovuje, že prevádzkovateľ musí po odobrení pridelenia kanálov začať s vysielaním do 12 mesiacov.
Spoluinvestorom projektu sa stala spoločnosť J&T Finance group, a.s., pričom na prevádzkovanie televízie bude podľa Oravca potrebných niekoľko peňažných balíkov. Približne 50 až 55 miliónov korún by malo ísť na technické zariadenie štúdia, ďalších 40 až 50 miliónov pohltia prevádzkové náklady spojené aj s prenájmom vysielačov a osobitnú skupinu budú tvoriť ďalšie investičné potreby televízie. "Uvažujeme, že na úvod by sme zainvestovali väčšiu čiastku a vystavali vlastnú sieť vysielačov," uviedol Oravec. Novej televíznej spoločnosti by na pokrytie vysielacích nákladov údajne stačil päťpercentný podiel na reklamnom trhu. "Televízia by sa tak stala rentabilná po troch rokoch," vyhlásil Oravec.
Pri výbere moderátorov chcú predstavitelia TV Servis staviť na nové a neznáme tváre. Novým prvkom by mala byť aj nepretržitá interaktívna komunikácia s divákmi prostredníctvom obľúbených SMS správ z mobilných telefónov a e-mailových odkazov.
Druhým spoločníkom firmy TV Servis je Adnan Hamzic, známy aj ako bývalý manažér úspešného slovenského speváka Richarda Müllera. Spoluautorom programu Music Channel je riaditeľ Fun Rádia Milan Králik.