Pravidelné zápchy, preplnené ulice, chaos na najfrekventovanejších križovatkách, malá kapacita parkovísk, množstvo dopravných nehôd. V hlavnom meste je najväčšia kúpna sila obyvateľstva a nových osobných automobilov dramaticky pribúda. Staršie tradičné škodovky stodvadsiatky sa spred panelákov pomaly vytrácajú a nahrádzajú ich moderné autá. V roku 2000 sa zvýšil počet automobilov s bratislavskými značkami o 5013 kusov (z toho 3543 osobných) a predvlani pribudlo v Bratislave len za druhý polrok vyše štrnásťtisíc vozidiel (z toho 6364 osobných).
Z centra mesta denne odvážajú desiatky zle zaparkovaných vozidiel. Parkovísk je tragicky málo, a tak vodiči parkujú po chodníkoch a na zakázaných miestach. Podľa odhadov denne v uliciach Bratislavy nesprávne parkuje asi štyritisíc áut.
Podvečer sa okolo panelákov na sídliskách tlačia stovky zaparkovaných áut. Vodiči pri neskoršom príchode z práce často márne hľadajú voľné miesto, a tak si musia parkovacie miesta kupovať od miestnych úradov. Na najnovšiu bratislavskú časť Dlhé diely vedie štvorprúdová hlavná cesta, dva pruhy sú nepoužiteľné – parkuje sa na nich.
Oddelenie dopravného plánovania bratislavského magistrátu varuje, že bude ešte horšie. Prognózy naznačujú, že do roku 2030 bude v Bratislave denne až osemstotisíc ľudí a počet áut vzrastie o 65 percent. Už dnes cez niektoré križovatky prejdú denne desiatky tisíc vozidiel. Po štyroch bratislavských mostoch ponad Dunaj prejde každý deň 175-tisíc áut a predpoklad do roku 2005 je prejazd až dvestotisíc áut po mostoch z Petržalky na druhú stranu a späť. Autobusy po mostoch len v rannej dopravnej špičke prepravia asi päťdesiattisíc ľudí.
Najväčšie zápchy sa vytvárajú v pondelok ráno a v piatok popoludní. V špičke stačí aj malá nehoda pred križovatkou, ktorá zablokuje jeden jazdný pruh a vytvárajú sa kolóny, v ktorých sa autá posúvajú krokom dlhé desiatky minút.
(rf)