Zmeniť prácu neznamená zlyhať

Účtovníčka Andrea pracovala pätnásť rokov na jednom pracovisku. Potom sa zrazu rozhodla vymeniť svoje stabilné miesto. Stala sa dílerkou finančného produktu vo firme, kde chodia ženy v kostýmoch s elegantnými kufríkmi a kde všetci vyzerajú ako úspešní ...

Účtovníčka Andrea pracovala pätnásť rokov na jednom pracovisku. Potom sa zrazu rozhodla vymeniť svoje stabilné miesto. Stala sa dílerkou finančného produktu vo firme, kde chodia ženy v kostýmoch s elegantnými kufríkmi a kde všetci vyzerajú ako úspešní ľudia.

Nachytala sa na sľuby, že do roka si bude môcť kúpiť vlastné auto.

Spoločnosť jej však najskôr začala zasahovať do súkromia. Od šéfa dostala okrem iného aj radu, aby sa rozišla s partnerom a získala viac času na prácu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemala auto, tak za klientmi chodila vlakom alebo autobusom. Chýbali jej komunikačné schopnosti. Úspech nemala aj preto, že pôsobila v regióne s vysokou nezamestnanosťou.

SkryťVypnúť reklamu

„U Andrey sa objavilo zlyhanie z dlhodobého stresu a nahromadenia viacerých negatívnych zážitkov. Nezvážila svoje možnosti. Zažila prudký vzostup a pád,“ hovorí psychológ Pavel Csáder, ktorý ju lieči z depresie. Myslí si, že človek by mal byť každých päť až sedem rokov pripravený zmeniť profesiu alebo aspoň zamestnávateľa. Chce to ale sebadisciplínu a sebavzdelávanie.

Odchod zo zamestnania mnohí ľudia nesprávne považujú za vlastné zlyhanie či sociálnu nespravodlivosť. Je to však ekonomická realita a mladá generácia, ktorá už má skúsenosti zo zahraničia, sa jej prispôsobuje.

„Motivácie sú rozličné. Peniaze nie sú väčšinou na prvom mieste. Prinášajú krátkodobý zisk a spokojnosť zo zmeny zasa dlhodobý. Nie vždy je zmena úspešná, no prinesie aspoň skúsenosti,“ hovorí Csáder. „Jeden mladý architekt, si v otvoril obchod s potravinami. Chcel si zarobiť na lepší ateliér. Jeho predajňu však zlikvidovali veľkoobchodné reťazce. On sa vrátil do pôvodnej profesie, ale bohatší o poznatky z obchodu, čo mu pomohlo.“

SkryťVypnúť reklamu

Zmena zamestnania súvisí s „plánom osobného rozvoja“, ktorý by si mal človek pripraviť aspoň na tri až päť rokov. Na otázku, prečo by aj v dobrom postavení mal myslieť na zmenu, psychológ odpovedal: „Staré čínske porekadlo hovorí, že slnko vychádza preto, aby zapadlo. Aj úspešný by mal rozmýšľať nad tým, čo bude robiť, keď bude neúspešný. Je to otázka osobnej zodpovednosti.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 455
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 097
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 661
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 030
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 088
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 735
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 562
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu